خبرگزاری کار ایران

آران و بیدگل با بالا‌ترین حجم کارگری، فاقد مجموعه ورزشی، رفاهی کارگری است

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۹۷۰

با توجه به اینکه کارگران شهرستان آران و بیدگل پتانسیل‌های فراوانی در کسب مقام‌های قهرمانی کشوری و بین‌المللی در رشته‌های مختلف ورزشی و هنری دارند، نبود مجموعه ورزشی رفاهی کارگری در این شهرستان۱۰۰ هزارنفری موجب سوق دادن کارگران به سمت مواد مخدر و ازبین رفتن پتانسیل‌های ورزشی آن‌ها می‌شود.

رئیس اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی شهرستان آران و بیدگل گفت: با توجه به اینکه کارگران شهرستان آران و بیدگل پتانسیل‌های فراوانی در کسب مقام‌های قهرمانی کشوری وبین المللی در رشته‌های مختلف ورزشی و هنری دارند نبود مجموعه ورزشی رفاهی کارگری در این شهرستان۱۰۰ هزارنفری موجب سوق دادن کارگران به سمت مواد مخدر و از بین رفتن پتانسیل‌های ورزشی آن‌ها می‌شود.

جمعیت ۷۰ درصد کارگری آران و بیدگل از داشتن مجموعه ورزشی، رفاهی و کارگری محروم است

رحیمی رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان آران و بیدگل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا در آران و بیدگل، ضمن انتقاد از نداشتن ساختمان اداری مناسب برای اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان با گذشت بیست سال از تاسیس اداره کار آران و بیدگل، گفت: با توجه به اینکه ۷۰ درصدجمعیت شهرستان آران و بیدگل کارگری است، متاسفانه کارگران این شهرستان از داشتن یک مجموعه ورزشی، کارگری و رفاهی، امکانات اداری، رفاهی و ورزشی که بتوانند کارگران اوقات فراغت خود را در رشته‌های هنری و ورزشی سپری نمایند محروم هستند.

وی نبود مجموعه ورزشی و رفاهی کارگری در آران و بیدگل را موجب سوق دادن کارگران به سمت مواد مخدر دانست و گفت: این شهرستان با ۳ هزار واحد تولیدی صنعتی و ۱۶ هزارنفر کارگرتحت پوشش تامین اجتماعی حتی از کمترین امکانات ورزشی و رفاهی و یک استخر محروم هستند.

تبعیض در احداثمجموعه رفاهی ورزشی و کارگری دراستان اصفهان

رحیمی تصریج کرد: جای تاسف است درحالی که شهرهایی از استان اصفهان با کمترین حجم کارگری(۳هزارنفر) دارای مجموعه ورزشی و رفاهی کارگری هستند که به علت کمبود کارگرجهت حضور در اینگونه مجموعه‌ها باعثشده تا چنین مجموعه‌هایی بلا استفاده باشد درحالی که شهرستان کارگری آران و بیدگل که سال‌های متمادی است از مسئولین وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست تاسیس چنین مجموعه‌هایی دارند، هنوز هیچگونه اقدامی جدی در این جهت به عمل نیامده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آران و بیدگل با ابراز تاسف از اینکه با گذشت ۲۰ سال هنوز ساختمان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آران و بیدگل استیجاری است، گفت: در صورتی که ساختمان اداری مجهز در اختیار داشته باشیم توان جذب ده نفر نیروی جدید برای خدمت رسانی بیشتر به جامعه ۷۰ درصدی کارگری این شهرستان را داریم.

وی نبود زیرساخت کارگری، رفاهی و ورزشی را از مهم‌ترین مشکلات کارگران این شهرستان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه کارگران شهرستان آران و بیدگل از پتانسیل‌های فراوان ورزشی برخور دارند و تاکنون مدال‌های فراوانی در رشته‌های مختلف ورزشی کسب کرده‌اند به علت نبود مجموعه ورزشی رفاهی و کارگری توانایی‌های خود را در رشته‌های ورزشی از دست داده‌اند.

وجود بیش از ۱۴ هزارنفر اتباع بیگانه در شهرستان آران و بیدگل

رحیمی همچنین از وجود بیش از ۱۴ هزارنفر اتباع بیگانه درشهرستان آران و بیدگل خبرداد و گفت: از این تعداد بالغ بر ۴ هزار نفر به صورت مجاز و غیر مجاز در واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان مشغول به کار هستند.

وی تعداد کارگران کارت‌دار افاغنه در شهرستان آران و بیدگل را بالغ بریک هزار نفر اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه بقیه کارگران افاغنه در شیفت‌های بعد از ظهر و شب در واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان به کار گرفته می‌شوند دسترسی به آن‌ها نداریم.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی آران و بیدگل تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در شهرستان آران و بیدگل را بالغ بر ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: نبود زیرساخت و مجموعه ورزشی رفاهی و کارگری، نداشتن وسیله نقلیه برای بازرسان کار، عدم وجود استخر و امکانات رفاهی مهم‌ترین مشکل کارگران شهرستان آران و بیدگل است.

وی جرایم کارگران غیرمجاز در واحدهای تولیدی را برابر با ۵ روزحقوق ثابت براساس قانون کار دانست و گفت: ماهیانه بالغ بر ۳ نفر از کارگران غیرمجاز در واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان آران و بیدگل با بازرسی‌هایی که در شیفت‌های صبح انجام می‌شود جریمه می‌شوند.

جای سوال است شهرستانی که با ۷۰ درصد جمعیت کارگری و بیش از ۱۶ هزار نفر کارگربیمه شده اصلی تامین اجتماعی در بیش از ۳ هزار واحد تولیدی و صنعتی و بزرگ‌ترین تولید کننده فرش ماشینی در کشور است، چرا نمایندگان دوره‌های مختلف در مجلس شورای اسلامی تاکنون اقدامی اساسی در جهت ایجاد مجموعه رفاهی، ورزشی و گارگری که به عنوان اصلیترین نیازهای جامعه کارگری این شهرستان است، انجام نداده‌اند؟ درحالی که مشاهده می‌کنیم در شهرهای همجوار با پیگیری نمایندگان دوره‌های قبل در مجلس علیرغم کمبود کارگر و جمعیت مجموعه‌های رفاهی ورزشی و کارگری متعدد احداثشده است.

آران و بیدگل با بالا‌ترین حجم کارگری فاقد مجموعه ورزشی، رفاهی و کارگری است

نکته قابل توجه اینکه علیرضا ذاکر اصفهانی استاندار اسبق استان اصفهان، یک و سال نیم پیش در جلسه شورای اداری شهرستان آران و بیدگل که درسالن ابریشم چی این شهرستان با حضور نماینده مردم شهرستانه‌ای کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار و مسئولین ادارات آران و بیدگل برگزارشده بود به این موضوع اذعان کرد که شهرستانی در استان اصفهان داریم که با کمترین جمعیت کارگری مجموعه ورزشی رفاهی کارگری احداثشده که به علت کمبود کارگر و بلا استفاده ماندن آن مجموعه گرد می‌خورد، در حالی که شهرستان آران و بیدگل با بالا‌ترین جمعیت کارگری درسطح استان فاقد چنین مجموعه‌ای است، شاید بی‌توجهی، عدم آگاهی و آشنایی بعضی از مسئولین موجب چنین تبعیضی در این شهرستان شهید پرور و کارگری شده است.

همانطور که مقام معظم رهبری در برهه‌ای از زمان توجه به مسائل فرهنگی و رفاهی را مورد تاکید قراردادند از طرفی با توجه به اینکه احداثچنین مراکزی در ارتقای سطح سلامت و فکری جامعه خصوصا جوانان بسیار تأثیرگذار است، راه‌ اندازی این گونه مجموعه‌ها سبب تحقق خواسته‌های مقام معظم رهبری و به ثمر نشستن تلاش رئیس جمهور نیز در زمینه رفاهی خواهد بود.

قطعا اگر چنین محیط‌هایی که برای سلامتی و اهمیت دادن به اوقات فراغت کارگران عزیزی که از سرمایه‌های اصلی و ثروت ملی کشور هستند، ساخته شود کمک شایانی به تقویت تولید، ایجاد انگیزه، نشاط و شادابی و رشد اقتصاد کشور خواهد بود.

از وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتظار می‌رود با در نظرگرفتن شاخص‌های کارگری، اقتصادی، فرهنگی و مذهبی شهرستان آران و بیدگل و اینکه این شهرستان با تقدیم بیش از ۷۲۰ شهید که ۳۵۰ نفراز این شهیدان کارگرمی باشند مقام اول ایثارگری را درسطح کشور کسب کرده است در اولین فرصت ممکن نسبت به ساخت چنین مجموعه‌ای به نام کارگران در این شهرستان دستورات لازم را صادر کنند.

ازطرفی با توجه به اینکه شهرستان آران و بیدگل به علت داشتن اماکن بیشمار مذهبی، بقاع متبرکه و تاریخی سالیانه پذیرای خیل عظیم زائران و گردشگران داخلی و خارجی است اگر در داخل چنین مجموعه‌ای زائر سرا نیز ساخته شود کارگران کل کشورنیز خواهند توانست در طول سال از آن استفاده کنند.

تهیه گزارش: سید مصطفی دولت آبادی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز