خبرگزاری کار ایران

با حضور ۱۵۰ نفر از سرگروه‌های پایگاه‌های بسیج؛

همایش توجیهی نهج البلاغه خوانی پایگاه‌های بسیج کاشان برگزارشد

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۴۰۲

همایش توجیهی طرح نهج البلاغه‌خوانی توسط معاونت تربیت و آموزش سپاه کاشان در پایگاه‌های بسیج این شهرستان با حضور ۱۵۰ نفر از رابطین نهج البلاغه از ۱۵۰ پایگاه بسیج مقاومت خواهران و برداران و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان در مجتمع فرهنگی و رفاهی طلائیه این شهرهمراه با ضیافت افطاری برگزار شد.

همایش توجیهی طرح نهج البلاغه خوانی توسط معاونت تربیت و آموزش سپاه کاشان در پایگاه‌های بسیج این شهرستان با حضور ۱۵۰ نفر از رابطین نهج البلاغه از ۱۵۰ پایگاه بسیج مقاومت خواهران و برداران و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان در مجتمع فرهنگی و رفاهی طلائیه این شهر همراه با ضیافت افطاری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «حجت الاسلام محمد مهدی سعیدی»، معاون تربیت و آموزش سپاه کاشان، عصر روز سه شنبه، هفدهم تیر، در همایش توجیهی طرح نهج البلاغه خوانی در پایگاه‌های بسیج در مجتمع فرهنگی و رفاهی طلائیه این شهرستان با تاکید براینکه شیعه امروز باید عمل به دستورات نهج البلاغه را سرلوحه امورخود در خانواده و جامعه قراردهد. گفت: همه ما باید روزانه حداقل ۵ دقیقه به طور مرتب نهج البلاغه را مطالعه کنیم.

وی نهج البلاغه را کلید درب رحمت الهی دانست و گفت: این کلید را نه تنها من، بلکه همه جامعه باید در دست داشته باشند.

حجت الاسلام محمد مهدی سعیدی با اشاره به اینکه امروز نهج البلاغه در جامعه مظلوم واقع شده است و برای زدون غربت ازاین کتاب شریف از هیچ کار و تلاشی نباید دریغ کرد، افزود: آموزش نهج البلاغه به نوجوانان و جوانان درحلقه‌های صالحین با هدف تربیت مدیران آینده میهن اسلامی یکی از اهدافی است که معاونت تربیت و آموزش ناحیه مقاومت بسیج آن را پیگیری می‌کند.

در ادامه این مراسم حاج ابوالفضل کریمشاهی، آزاده و حافظ نهج البلاغه نیز از بی‌توجهی مسؤولان و مدیران به نهج الیلاغه انتقاد کرد و گفت: متأسفانه آن گونه که باید به این کتاب شریف در جامعه توجه شود از آن غافل مانده‌اند.

وی درک و فهم نهج الیلاغه را مهم دانست و گفت: در نهج الیلاغه نامه امیرالمومنین(ع) به امام حسن را حتی خواندن فارسی آن نیز تأثیر مهمی در زندگی انسان دارد.

به گفته وی، امنیت و اسایش امروز ما حاصل خون شهدا و جانبازان است و مسؤولان باید قدر جایگاه خود را بدانند و از آن برای خدمت به مردم استفاده کنند.

ابوالفضل کریمشاهی علاوه بر حافظ نهج البلاغه، استاد رشته ورزشی جودو و همچنین در بخش صنعت نیز کارآفرین بر‌تر منطقه کاشان و آران و بیدگل و کشور است که تمامی موفقیت خود را مدیون نهج البلاغه می‌داند و اذعان می‌دارد هرچه دارم از نهج البلاغه است.

این آزاده سرافراز در ادامه خاطرات نهج البلاغه خوانی خود را در دوران اسارت و مشکلات در اردوگاه و همراهی حجت الاسلام ابوترابی را بیان کرد.

در پایان این مراسم بهرام رحیمی کار‌شناس علوم قرآن و حدیث، ضمن برشمردن مزایای خواندن نهج البلاغه امیرالمومنین(ع) در جوامع شیعی گفت: نهج البلاغه امیرالمومنین(ع) بالا‌تر از نفس عیسی که مرده را زنده می‌کرد و بالا‌تر از عصای موسی که بساط باطل را جمع می‌کرد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز