خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار در کاشان:

باطری قلبی برای بیماری با موفقیت تعبیه شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۶۵۴

برای نخستین بار، باطری قلبی برای بیماری با موفقیت در این شهرستان تعبیه شد.

سرپرست مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان اظهار داشت: برای نخستین بار، باطری قلبی برای بیماری با موفقیت در این شهرستان تعبیه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «دکتر سیّد مهدی موسوی» در جمع حبرنگاران، با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در دانشگاه های علوم پزشکی کشور از ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری گفت: هزینه این عمل شامل بسته خدمتی کاهش میزان پرداختی بیماران بستری به میزان ۱۰ درصد طرح سلامت شد.

وی با اشاره به انجام این نوع عمل در تعداد معدودی از استان های کشور افزود: این عمل برای خانمی ۶۵ ساله با افت کارکرد قلب به میزان ۲۰ درصد در بیمارستان شهید بهشتی انجام شد.

دکتر موسوی تصریح کرد: زمانی که کارکرد قلب به میزان ۳۵ درصد برسد از باطری(CRG) برای افزایش کارکرد قلب استفاده می شود.

سرپرست مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان ادامه داد: در حال حاضر وضعیت عمومی بیمار مناسب و از بیمارستان مرخص شده است.

دکتر موسوی، همچنین از تعبیه اولین شوکر(ICD) برای خانمی ۴۵ ساله با موفقیت در این بیمارستان خبر داد و اظهار داشت: ICD یک باطری درون قلبی است که حملات نامنظم و کشنده قلبی را شناسایی و به بیمار برای پیشگیری از این حملات شوک وارد می کند.

وی، با اشاره به وضعیت عمومی خوب این بیمار ادامه داد: هر دو عمل توسط دکتر الله یار گلابچی متخصص قلب، فلوشیپ فوق تخصص الکتروفیزیولوژی و پیس میکر و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان انجام شده است.

سرپرست مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان، با ابراز خردسندی از انجام این نوع عمل ها در کاشان افزود: کاهش هزینه ها و عدم سختی رفت و آمد بیماران به شهرهای بزرگ از مزایای این عمل است.

شایان ذکر است شهروندان می توانند برای معاینه بعدازظهر روزهای یکشنبه و سه شنبه به بیمارستان نقوی و بعدازظهر روزهای دوشنبه به مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز