خبرگزاری کار ایران

آیت الله مقتدایی در بیست و دومین سالگرد رحلت آیت الله رضا مدنی کاشانی:

شاگردان آیت الله مدنی کاشانی در سراسر کشور دارای منصب هستند

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۷۲۹

شاگردان زیادی در محضر آیت الله مدنی بوده اند که امروز هر یک از آنها در سراسر کشور به عنوان امام جمعه یا قاضی و یا در منصب های مهم دیگرمشغول خدمت به مردم هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شاگردان زیادی در محضر آیت الله مدنی بوده اند که امروز هر یک از آنها در سراسر کشور به عنوان امام جمعه یا قاضی و یا در منصب های مهم دیگرمشغول خدمت به مردم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «آیت الله مرتضی مقتدایی» عضو مجلس خبرگان رهبری پنجشنبه شب(پنجم تیرماه) در آیین بیست و دومین سالگرد رحلت آیت الله رضا مدنی کاشانی در مسجد و مدرسه علمیه آیت الله مدنی‌کاشانی گفت: شهرستان کاشان یک شهر عالم پرور و مجتهد پرور بوده و هست و علمایی مثل مرحوم ملامحسن فیض کاشانی صاحب کتاب وافی شریعت است که چهارکتاب اربعه و قابل استفاده برای همه و تدریس در حوزه های علمیه است.

وی همچنین ملا مهدی و ملا احمد نراقی را از جمله بزرگان و علمای دارای تألیفات این شهرستان دانست و یاد آورشد: علاوه بر این ملا حبیب الله شریف کاشانی یکی از نوادر روزگار و یکی از علمای بزرگ شهرستان کاشان است که قبل از اینکه به سن بلوغ برسد مجتهد بوده است.

آیت الله مرتضی مقتدایی با اشاره به این که پیش از ملا حبیب الله شریف تنها علامه حلّی از کودکی مجتهد بوده است گفت: ملا حبیب الله شریف کاشانی ۲۵۰ جلدکتاب نوشته است که امروز مورد استفاده بزرگان و علمای حوزه های علمیه و عموم مردم است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یاد آورشد: از ۲۵۰ جلد کتاب ملا حبیب الله شریف کاشانی ۲۰ جلد آن را قبل از رسیدن به سن بلوغ نوشته است.

وی همچنین آیت الله ملا عبدالرسول مدنی پدر آیت الله مدنی کاشانی را از بزرگان وعلمای کاشان اعلام کرد و گفت: آیت الله مدنی فقه و اصول و صرف را نزد آیت‌الله ملا عبدالرسول مدنی کاشانی پدربزرگوارخود، آیت‌الله‌ ملا حبیب‌الله شریف کاشانی و آیت‌الله حاج شیخ محمود نجفی گذراند.

به گفته وی، آیت الله مدنی از شاگردان مرحوم عبدالکریم حائری مؤسس حوزه علمیه قم است که بعد از تأسیس حوزه علمیه قم به قم عزیمت و درس خود را در نزد آیت الله عبدالکریم حائری و آیات اعظام خوانساری، آیت الله گلپایگانی وآیت الله اراکی گذراند وبعد از این که تحصیلات خود را در قم تکمیل کرد بنا بر احساس وظیفه و خدمت به همشهریانش راهی کاشان شد و ضمن تأسیس حوزه علمیه در کاشان شاگردان زیادی را تربیت و در خدمت به مردم کاشان بوده است.

آیت الله مقندایی یاد آورشد: شاگردان زیادی در محضر آیت الله مدنی بوده اند که امروز هر یک از آنها در سراسر کشور به عنوان امام جمعه یا قاضی و یا در منصب های مهم دیگرمشغول خدمت به مردم هستند.

وی با اشاره به این که آیت الله مدنی کاشانی دارای تألیفات زیادی است گفت: آیت الله مدنی کاشانی در فقه و علوم دیگر و درولایت فقیه از جمله افرادی است که قبل از این که امام خمینی ولایت فقیه را اعلام کند ایشان در باره ولایت فقیه نوشته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یاد آورشد: تأسیس حوزه علمیه در کاشان که هنوز در حال فعالیت است، ملجأ و پناهگاهی برای ارشاد عموم مردم است.

آیت الله مقتدایی در ادامه با اشاره به این که آیت الله مدنی هریک از علمایی که تربیت کرده است امروز در نشر علوم اسلامی و معارف مردم را ارشاد و هدایت می کنند یاد آورشد: از اهل بیت(ع) روایت است علمایی که به درجه ای از مدارج علمی می رسند که با تأسیس حوزه علمیه شاگردانی را تربیت و با علوم اسلامی آشنا می کند، مزد و پاداش آنها در بهشت یک درجه از مقام انبیاء پایین تراست.

وی افزود: آیت الله مدنی که یک بخش از عمرخود را صرف تحصیل علوم و بخش دیگر عمرخود را در بین مردم و خدمت به مردم صرف نموده است یکی از مصادیق افضل از هزار عابد است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: از امام رضا(ع) روایت است، عالمی که عمری را عبادت کرده است بهشتی می شود و به او گفته می شود این جا بمان چرا که حق شفاعت داری و هر کسی که پای منبرت بوده و یا از درس تو استفاده کرده است می توانی او را شفاعت کنید.

آیت الله مقتدایی، الگو قراردادن علما و ادامه راه آنها را یکی از دستاوردهای برگزاری مراسم های سالگرد رحلت علما دانست و گفت: دستاورد مهم تر مراسم های سالگرد این است، مطالبی که از علما نقل می شود را می توان سرمشق زندگی خود قرارداد.

شایان ذکراست بیست و دومین سالگرد رحلت آیت الله رضا مدنی کاشانی شامگاه پنج شنبه با حضور فضلا، علما و اقشار محتلف مردم دارالمونین کاشان در مسجد و مدرسه علمیه آیت الله مدنی‌کاشانی برگزارشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز