خبرگزاری کار ایران

با حضور فرماندار کاشان؛

مرقد سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) غباررویی و عطرافشانی شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۹۸۶

در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک شعبان، مرقد مطهر حضرت سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) با حضور معاون استاندارو فرماندار کاشان غبار روبی و عطر افشانی شد.

در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک شعبان، مرقد مطهر حضرت سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) با حضور فرماندار کاشان غبار روبی و عطر افشانی شد.

به گزارش خبرنگار حبرگزاری ایلنا در کاشان، در این آیین که ابوالفضل صدرائیه معاون استاندار و فرماندار، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه، جمعی از مسوولان، خیرین و معتمدین شهرستان کاشان حضور داشتند، مرقد مبارک این امامزاده با گلاب ناب، شستشو و عطر افشانی شد.

صدرائیه در این مراسم، خدمت گزاری برای امامزادگان و بقاع متبرکه را سعادت و توفیقی بزرگ دانست و گفت: چنین توفیقی برای همه افراد فراهم نمی‌شود و آنهایی که خود را خدمتگزار امامزادگان و بقاع متبرکه کرده‌اند توفیق الهی داشته‌اند.

معاون استاندار و فرماندار کاشان، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تولیت و هیات امنای آستان تاکید کرد: موضوع توسعه فیزیکی و معنوی این آستان بایستی با همت و جدیت بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ شیعی نیازمند تلاش بیشتری است افزود: بقاع متبرکه خصوصا آستان مقدس علی بن امام محمد باقر(ع) از مراکزی با قابلیت‌های بسیار بالا در این عرصه مهم هستند.

فرماندار کاشان تاکید کرد: تکریم امامزادگان و همچنین علمای بزرگ منطقه از جمله وظایفی است که بایستی تمام مسوولان اجرایی به آن اهتمام و توجه ویژه داشته باشند و مجموعه فرمانداری نیز آماده هرگونه همکاری در این زمینه است.

حضرت اباالحسن علی ابن امام محمد باقر(ع) در سال ۱۱۳ هجری قمری جهت امر تبلیغ دین مبین اسلام و پاسخگویی به احساسات مذهبی مومنان وارد کاشان شدند و به مدت ۳ سال در میان عاشقان و دلباختگان اهل البیت(ع) به ارشاد مردم ولایت مدار پرداختند.

در حدیثی به نقل از حضرت امام صادق(ع) آمده است هرکس برادرم حضرت علی ابن باقر(ع) را در اردهال زیارت کند مانند کسی است که قبر جدم حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده باشد.

حضرت علی ابن امام محمد باقر(ع) در سال ۱۱۶ هجری قمری با یاران و اعوانش به جنگ با کفر زمانه پرداخت و پس از رشادت‌های فراوان سرانجام در ۲۷ جمادی الثانی با یاران باوفایش به شهادت رسید.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز