خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر کاشان:

مشکل اصلی کارگران عدم امنیت شغلی است

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۹۵۱

کسانی که نماینده کارگر می‌شوند باید امنیت شغلی و مصونیت قانونی داشته باشند تا به خاطر عضویت در شورا اخراج نشوند. / متاسفانه معضل امروز جامعه کارگری عدم نظارت جدی در محیط‌های کارگری و عدم امنیت شغلی است.

دبیر اجرایی خانه کارگر کاشان گفت: در ۸ سال گذشته شرایط به گونه‌ای نبود که خانه کارگر در ارتباط با مسائل جامعه کارگری بتواند اقدامی موثر انجام دهد لذا بیشتر دنبال مسائل آموزشی کارگران بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان «ماشالله زهتابی» ظهر امروز سه شنبه نهم اردیبهشت ماه در گفتگو با خبرنگاران ضمن تبریک روز جهانی کارگر به کلیه تلاشگران عرصه کار و تولید و ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده، خانه کارگر را پل ارتباطی بین مجلس، دولت و جامعه کارگری عنوان کرد و گفت: هنوز عده‌ای مصرند قانون کار اجرا نشود.

وی خانه کارگر را به عنوان پل ارتباطی سالم بین مجامع قانونگذاری با جوامع کارگری دانست و گفت: کاهش تشکلات کارگری طی چند سال گذشته باعثشده تا جامعه کارگری نتواند به درستی مشکلات صنفی خود را بیان نماید.

زهتابی نبود امنیت شغلی، کاهش تشکلات کارگری، قرارداد‌های موقت و سفید امضا را از مهم‌ترین مشکلات جامعه کارگری عنوان کرد و گفت: کسانی که نماینده کارگر می‌شوند باید امنیت شغلی و مصونیت قانونی داشته باشند تا به خاطر عضویت در شورا اخراج نشوند.

دبیر اجرایی خانه کارگر کاشان با اشاره به اینکه متاسفانه اکثر کارگران واحدهای تولیدی شهرستان کاشان قراردادی هستند و امنیت شغلی ندارند گفت: به ازای ۴۰ هزار کارگری که در واحدهای تولیدی شهرستان کاشان کار می‌کنند تنها دو شورا وجود دارد.

وی ایمن‌سازی و اطمینان دادن به کارفرما را موجب ارزشمند کردن کارگر، رونق تولید و فروش دانست و گفت: عدم نظارت دقیق، مدیریت نادرست و غیرمتخصص از مهم‌ترین معضلات جامعه کارگری است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی با مدیریتی کارآمد باید نظارت جدی و بیشتری در محیط‌های کارگری داشته باشد گفت: متاسفانه معضل امروز جامعه کارگری عدم نظارت جدی در محیط‌های کارگری و عدم امنیت شغلی است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چرا سال گذشته اداره کار در روز جهانی کارگر به جای تجلیل از مقام کارگر از تعدادی از مسئولین ادارات و مدیران کارخانجات این شهر تجلیل به عمل آورد گفت: امیدواریم با شرایطی که به‌وجود آمده دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم و در سال‌های آینده شاهد تجلیل واقعی از مقام کارگر باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز