خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با ایلنا:

عدم رعایت حقوق شهروندی در کشورمان موجب تشدید بیماری‌های اعصاب و روان شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۶۶

متاسفانه عیب عمده‌ای که در مدیریت شهری کشورمان وجود دارد عدم رعایت حق و حقوق شهروندی است، به طوری که به صورت یک مدیریت جزیره‌ای و منحصر به فرد است و هر اداره‌ای دنبال حل مشکلات خودش است و کمترین توجهی هم به حقوق شهروندان نمی‌کنند.

ایلنا: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: متاسفانه عیب عمده‌ای که در مدیریت شهری کشورمان وجود دارد عدم رعایت حق و حقوق شهروندی است، به طوری که به صورت یک مدیریت جزیره‌ای و منحصر به فرد است و هر اداره‌ای دنبال حل مشکلات خودش است و کمترین توجهی هم به حقوق شهروندان نمی‌کنند.

«دکتر علی باغبانیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان با اعلام این مطلب و انتقاد از عدم رعایت حق و حقوق شهروندی در جوامع شهری کشورمان گفت: اگر محیط آرام و امنی در ادارات برای مراجعه کنندگان وجود داشته باشد و افراد احساس تحقیر نداشته باشند و بدانند که با مراجعه به اداره‌ای کارکنان آن اداره مشکلش را حل می‌کنند در کاهش بیماری‌های اعصای و روان موثر خواهد بود.

این متخصص با سابقه بیماری‌های اعصاب و روان کشورمان با اشاره به اینکه متاسفانه کمتر شاهدیم در جاهایی که خودمان و یا مردم مراجعه کرده‌اند خیلی رعایت حق و حقوق شهروندی شده باشد و مسئولی در این زمینه پاسخگو باشند، گفت: با توجه به اینکه مسئولین وظیفه دارند اگر احیانا کاری امکان انجام آن وجود دارد درست جوابگوی مردم باشند و اگر هم امکان آن نیست با دلیل و منطق فرد را قانع کنند.

نماینده مردم بادرود، نطنز و قمصر در دور پنجم، ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی رعایت عدالت در ادارت دولتی با شهروندان را حق قانونی آن‌ها دانست و گفت: ارتباط فرد و یا گروه خاصی در ادارات تبعیض آشکار بین عموم مردم است.

مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام استرس را مهم‌ترین عامل ایجاد بیماری‌های اعصای و روان دانست و گفت: اینگونه استرس‌ها عمدتا در محیط‌های خانه، اجتماع، محل کار افراد و کسانی که با مشکلاتی مواجه هستند به‌وجود می‌آید.

باغبانیان برگزاری نخستین همایش چشم‌انداز‌ها و چالش‌های مدیریت شهری شهرهای شمال استان اصفهان در دانشگاه کاشان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم اینگونه نشست‌ها تداوم داشته باشد و به عنوان نخستین همایش نباشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه پتانسیل‌های خوبی که در شهرستان‌های شمال استان اصفهان به محوریت کاشان به خصوص با آمادگی که دانشگاه کاشان در این زمینه دارد می‌تواند خیلی از مشکلات و موانعی که برای توسعه ۵ شهرستان این وجود دارد با کمک خود مردم و مسئولین و دانشگاهیان از طریق روش علمی برطرف شود گفت: امیدواریم دانشگاه کاشان و شوراهای شهر و روستا، دهیاران و مسئولین رده بالای این شهرستان از این همایش‌ها استقبال کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز