خبرگزاری کار ایران

مشکل کمبود نقدینگی در واحدهای واگذار شده به بانک ملی/ بخش خصوصی علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری ندارد

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۷۰۳

علیرغم ادعای بانک ملی مبنی بر همسویی با سیاست‌های دولت برای رونق اشتغال در کشور و پرداخت تسهیلات با هدف تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صنعتی واحدهای تابع این بانک با مشکل جدی کمبود نقدینگی مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، واحدهای صنعتی متعلق به گروه امیرمنصور آریا که پس از ماجرای سوءاستفاده سه هزار میلیارد تومانی بابت تسویه دیون این گروه به بانک ملی واگذار شد، در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند و برخی از آن‌ها تعطیلی دست و پنجه نرم می‌کنند.

به عنوان نمونه آب معدنی داماش که دارای حدود ۴۰ کارگر می‌باشد چند ماه است که منتظر دریافت تسهیلات دو میلیاد تومانی است و این کم توجهی تا به آنجا پیش رفته که کارگران این واحد علاوه بر سه ماه حقوق معوق و عدم پرداخت بیمه‌هایشان از سوی بانک، بدلیل کمبود شدید مواد اولیه در معرض تعطیلی قرار دارد.

اگر چه بانک خود را آماده می‌کند تا با واگذاری این واحد، مسوولیت خود در قبال واحدهای این چنینی را کاهش دهد اما پیش‌بینی‌ها آن است که بخش خصوصی در شرایط کنونی رغبت چندانی برای خرید تملک این واحدها بدلیل شرایط واگذاری ندارد.

از آن جمله می‌توان به آب معدنی گهر در شهرستان درود اشاره کرد که این واحد نیز ازجمله واحدهای متعلق به گروه امیرمنصور آریا و تحت پوشش بانک ملی است.

البته نگاهی به دیگر واحدهای تحت پوشش نظیر ام. دی اف لوشان و… نیز موید این ادعاست بانک تا آنجا که این واحدها برایش دردسر هزینه‌ای نداشته باشد، پای آن‌ها خواهد ایستاد.

فراموش نکنیم که با نگاه به اصل کسب سود، بدون توجه به مسوولیت‌های اجتماعی کارخانه قدیمی و معروف ارج که بانک ملی سهامدار عمده‌اش بود تکه تکه و بدون توجه به دغدغه‌های موجود بفروش رسید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز