خبرگزاری کار ایران

مصوبات جلسه شب گذشته‌ی شورایعالی کار/ شرکای اجتماعی به موضوع ترمیم مزد ورود نکردند!

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۳۴۹

علیرغم گمانه‌زنی‌ها در ارتباط با بحث در مورد ترمیم دستمزد در شورایعالی کار، این موضوع مورد بحث و بررسی قرار نگرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دویست و نود و سومین جلسه شورایعالی کار روز گذشته برگزار شد. مصوبات این جلسه، علیرغم وعده‌های پیشین مسئولان، ربطی به ترمیم مزد یا بهبود معیشت کارگران ندارد.

در این جلسه فقط در ارتباط با سامانه جامع روابط کار و طرح طبقه‌بندی مشاغل بحث شد و در نهایت، با توجه به مشکلاتی که در خصوص احراز هویت کارگران در سامانه جامع روابط کار در دفاتر پیشخوان به وجود آمده بود، پیشنهاد شد که شعب بانک رفاه کارگران برای احراز هویت کارگران درنظر گرفته شود که این پیشنهاد به تصویب اعضای شورای عالی کار رسید.

پیش از این مبلغ پرداختی برای احراز هویت کارگران در دفاتر پیشخوان ۵۰۰۰ تومان اعلام شده بود اما دفاتر پیشخوان بابت احراز هویت کارگران مبلغ ۱۸ هزار تومان دریافت می‌کردند که پرداخت این مبلغ برای کارگران مشکل بود. مصوبه شورای عالی کار برای اجرایی شدن نیازمند تبدیل بخشنامه از سوی وزارت کار خواهد بود.

افزایش حق الزحمه کارشناسان و مشاوران طرح طبقه‌بندی نیز در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کارگران انتظار داشتند در جلسه روز گذشته در ارتباط با راهکارهای ترمیم مزد یا افزایش مزد براساس تورم، بحث و چانه‌زنی شود اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز