خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی تاکید کرد:

بهترین فرصت برای بازنگری پرونده‌های ناقص فراهم شده است

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۰۵۸

مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ایام شیوع کرونا و تعطیلی مجامع عمومی کارگری و کارفرمایی را بهترین فرصت برای بازنگری و بازبینی پرونده‌های دارای نواقص تشکل‌ها دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در جلسه ویدئوکنفرانس با مسئولین اداره تشکل‌های کارگری و کارفرمایی واحدهای اجرایی کشور ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه عنوان کرد: ملاک حائز شرایط بودن نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استانی برای حضور در مجامع سراسری، عالی و هیات‌های مربوطه، اعتبارنامه‌هایی است که با مسئولیت و تضمین مدیرکل اجرایی و مسئول واحد تشکل‌های استان مربوطه، صادر می‌شوند.

فرزاد یوسفی (مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی) از همکاری و تبلاش همکاران واحدهای اجرایی در ارتقای کمی و کیفی تشکل‌ها در سال ۹۸ که رشد ۱۲ درصدی نسبت به سال ۹۷ و رشد ۷۱ درصد نسبت به سال ۹۲ داشته‌اند تقدیر و تشکر کرد.

وی اشاره کرد:‌ باتوجه به ممنوعیت برپایی هر گونه گردهمایی از زمان شیوع ویروس کرونا توسط ستاد ملی مدیریت کرونا، تا زمان عادی شدن شرایط عمومی و عبور از بحران کنونی و تمدید مهلت اعتبار تشکل‌ها که با موافقت مقام عالی وزارت صورت گرفت (موضوع بخشنامه شماره ۲۶۶۱ مورخ ۱۶/۱/۹۲) تا زمانی که ممنوعیت برگزاری مجامع عمومی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی ادامه دارد، این زمان بهترین فرصت برای بازنگری و بازبینی پرونده‌های تشکل‌ها که دارای نواقص و ایرادات  اساسی هستند و یا چنانچه احیانا افرادی که واجد شرایط نبوده و اعتبارنامه‌ای برای آنان صادر شده و مورد اعتراض هم می‌باشد احصاء و اعتبارنامه انتخابات آنان را تصحیح نمایند.

یوسفی گفت:‌ باتوجه به اختیاراتی که به ادارات کل اجرایی تفویض شده همکاران واحد اجرایی نسبت به دقت در رعایت قوانین و مقررات برای تاسیس، نظارت و ثبت تشکل‌ها بدون سوءگیری و اعمال سلیقه اهتمام نمایند.

وی گفت: اداره کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی سه مجمع تجدید انتخابات مهم را در سال جاری پس از برطرف شدن شرایط بحرانی کنونی پیشرو خواهد داشت. (۱. تجدید انتخابات کانون عالی انجمن‌ه ای صنفی کارگری کشور ۲. تجدید انتخابات مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران ۳. تجدید انتخابات کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگری رانندگان حمل و نقل کالا) که در برگزاری مجامع مذکور فقط آن دسته از نمایندگان که دارای شرایط کارگری بوده و تاییدیه اداره کل استان مربوط را دارا می‌باشند می‌توانند در مجامع فوق شرکت نمایند.

در ادامه این جلسه معاون و روسای اداره کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی نسبت به تشریح برنامه‌ها و پاسخگویی به سوالات و ابهامات همکاران اجرایی اقدام نمودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز