خبرگزاری کار ایران

دو ماه از مطالبات کارگران کارخانجات تولید تراورس ناحیه راه‌آهن کرج پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۳۳۳

به دنبال اعتراضات صنفی چند روز گذشته کارگران کارخانجات تولید تراورس ناحیه راه‌آهن کرج، کارفرمای شرکت پیمانکاری «تراورس» دو ماه از مطالبات معوقه حدود ۴۰۰ کارگر را پرداخت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران کارخانجات تولید تراورس ناحیه راه‌آهن کرج از دریافت دو ماه از معوقات خود خبر دادند.

این کارگران می‌گویند: کارفرما روز گذشته (دوشنبه ۹دی‌ماه) یکجا دو ماه از مطالبات معوقه کارگران که مربوط به حقوق شهریور و مهر ماه می‌شد را پرداخت کرد.

به گفته این گروه از کارگران، پرداخت مطالبات کارگران ناحیه کرج با هماهنگی برخی مسئولان استانی در حالی سریعا انجام شده است که قرار است صبح امروز (دهم دی ماه) رئیس جمهور برای افتتاح قطار برقی کرج به هشتگرد عازم استان البرز شود.

کارگران تصریح کردند: کارفرما هنوز دو ماه حقوق به کارگران کارخانجات تولید تراورس ناحیه راه‌آهن کرج بدهکار بوده و از پرداخت حق لباس نیز که هر شش ماه یکبار داده می‌شد هم خبری نیست.

از قرار معلوم؛ همه کارگران کارگران کارخانجات تولید تراورس ناحیه راه‌آهن کرج بعد از یک هفته تعطیلی از روز گذشته با دریافت دو ماه از معوقات مزدی خود در محل کار خود حاضر و مشغول کار شده‌اند.

این کارگران می‌گویند: علاوه بر مطالبات مزدی، بخشی از مشکلات کارگران تا چندی پیش مربوط به پرداخت نشدن حق بیمه از جانب کارفرما به سازمان تامین اجتماعی بود که درحال حاضر هیچ اطلاعی از پرداخت مطالبات بیمه‌ای در دست نیست.

کارگران کارخانجات تولید تراورس ناحیه راه‌آهن کرج که خواستار دریافت مابقی مطالبات معوقه خود هستند، می‌گویند: یکی دیگر از مشکلات صنفی ما نداشتن امنیت شغلی به سبب داشتن قراردادهای کوتاه‌مدت است که باعث تشدید نگرانی‌ها شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز