خبرگزاری کار ایران

ماشین‌سازی پارس در آستانه بحران کارگری جدید/مدیرعامل: سازمان امور مالیاتی عرصه را بر تولیدکنندگان تنگ کرده است

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۹۵۴

امین منتظری تاکید دارد که درصورت استمرار فشارهای سازمان امور مالیاتی کشور، کارخانه ماشین‌سازی پارس در سال ۹۷ با بحرانی عظیم مواجه می‌شود و صدها کارگر به‌صورت مستقیم و غیرمستفیم بیکار می‌شوند.

امین منتظری (رئیس شورای اسلامی کار کارخانه ماشین‌سازی پارس) در گفت‌و‌گو با ایلنا، با اشاره به نگرانی‌هایی که درباره تعطیلی این کارخانه بر اثر فشارهای سازمان امور مالیاتی وجود دارد، گفت: در صورت استمرار فشارهای سازمان امور مالیاتی کشور کارخانه ماشین‌سازی پارس در سال ۹۷ با بحرانی عظیم مواجه می‌شود و بار دیگر شاهد تکرار وضعیت اسفبار گذشته در این کارخانه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی در برابر سرنوشت کارگران ماشین‌سازی پارس حساسیت چندانی ندارد و تنها مالیات‌های سنگین و غیرقاعده‌مند تعیین شدهِ خود را مطالبه می‌کند، افزود: این سازمان به حسابرسی‌های مستقل از دفاتر این کارخانه توجهی نمی‌کند و فشار می‌آورد تا مالیاتش را آنگونه که مطلوبش است، محاسبه کند. بدین ترتیب تولید و مشارکت پیمانکاری در پروژه‌های صنعت پتروشیمی دیگر برای این کارخانه به‌صرفه نیست. آنهم کارخانه‌ای که جوایز متعدد صنعتی گرفته است.

منتظری که مسئول کمیته بحران کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور نیز هست، افزود: امروز درد اصلی عموم تولیدکنندگان کشور مالیات‌های بی‌حساب و کتاب است. مالیات‌هایی که تولیدکننده را متضرر ساخته و کاری کرده است که آنها به‌صورت جمعی قید تولید را بزنند و البته نتیجه این امر هم تنها بیکاری، بیکاری و بیکاری است؛ آنهم در سال‌هایی که حمایت از اشتغال جزء برنامه‌های اصلی کشور است اما با این رویه نه تنها شغلی ایجاد نمی‌شود بلکه همین مشاغل نیم‌بند موجود هم به زودی تعطیل می‌شوند.

 رئیس شورای اسلامی کار کارخانه ماشین‌سازی پارس افزود: درباره کارخانه ماشین‌سازی پارس به صراحت می‌گوییم که در صورت کوتاه نیامدن سازمان امور مالیاتی حدود ۲۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم بیکار می‌شوند. این در شرایطی است که یکی از برنامه‌های ۱۰ گانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که مورد حمایت جامعه کارگری کشور هم قرار دارد، حمایت از اشتغال موجود است. با این حال طرفداران رویه‌های ضدتولید و ضداشتغال مصر هستند تا تولید را به سقوط کامل بکشانند و بر تابوت آن اشک بریزند.

وی با بیان اینکه «علیرضا محجوب» رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی از نزدیک در جریان بحران پیش روی ماشین‌سازی پارس است، گفت: با توجه به اینکه سال ۹۱ ماشین‌سازی پارس وضعیتی مشابه کارخانه‌ ماشین‌سازی تبریز داشت و کارگران آن ماه‌ها معوقات داشتند، رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی بارها به این کارخانه آمده بود تا با همکاری مدیریت جدید کارخانه آقای «جواد خیمه‌کبود» به بحران فیصله داده شود.

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور افزود: با این حال هشدار می‌دهیم که بحران عظیم سال ۹۰  در آستانه تکرار است و گوش شنوایی هم وجود ندارد و بقیه هم خود را به خواب زده‌اند و مولفه‌های اقتصاد مقاومتی را فراموش کرده‌اند. آنها فراموش کرده‌اند که اگر تولیدکننده‌ای نباشد، کارگری هم در کار نخواهد بود و امنیت کشور به خطر می‌افتد. هم‌اکنون «پلیس امنیت کارگری» از آرامشی که در کارخانه ماشین‌سازی پارس وجود دارد، استقبال می‌کند اما به آنها هم گفته‌ایم که ممکن است این وضع پایدار نباشد.  

وی در پایان گفت: حتی وقتی دولت به سازمان امور مالیاتی دستور مساعدت و همکاری با ماشین‌سازی پارس را می‌دهد، سازمان امور مالیاتی همکاری نمی‌کند و آن را نادیده می‌گیرد. 

«جواد خیمه‌کبود» مدیرعامل کارخانه ماشین‌سازی پارس هم درباره مشکلات این کارخانه به ایلنا گفت: سال ۹۱ که کارخانه را تحویل گرفتیم با مدیریت متمرکز بحران را فیصله دادیم تا رضایت کارگران و سهامداران مجموعه جلب شود، اما حالا احساس می‌کنیم که در آستانه تکرار تجربیات دردناک گذشته هستیم؛ تجربیاتی که هیچ تولید‌کننده‌ای نمی‌خواهد آن را حس کند. با این حال سازمان امور مالیاتی عرصه را بر ما تنگ کرده و صدایمان را به هوا برده است و حالا شدیدا تقاضای استمداد داریم و اگر کسی حالا کمک‌مان نکند؛ دیگر زمانی برای جبران نخواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز