خبرگزاری کار ایران

سندیکاهای کارگری در آتن به خیابان‌ها آمدند/درخواست برای لغو محدودیت اعتصاب

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۲۲۳

هزاران نفر از کارگران بیمارستا‌ن‌ها، مترو و حمل و نقل کشور یونان در اعتراض به محدود کردن حق اعتصاب سندیکاهای کارگری، از ابتدای این هفته به خیابان‌ها آمده‌اند. اعتصاب‌ها امروز هم در آتن پایتحت این کشور ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، هزاران نفر از کارگران بیمارستا‌ن‌ها، مترو و حمل و نقل یونان در اعتراض به محدود کردن حق اعتصاب سندیکاهای کارگری از ابتدای این هفته، به خیابان‌ها آمده‌اند.

دولت چپ‌گرای یونان از حزب سیریزا با تصویب یک قانون از طریق پارلمان این کشور، تصمیم گرفته که با فشار بر سندیکاهای کارگری؛ قدرت تصمیم‌گیری آن‌ها را برای برگزاری اعتصاب‌های سراسری محدود کند.

پیش از این یک سندیکای کارگری می‌توانست با رای یک سوم اعضای آن اعتصاب کند؛ اما با قانون جدید حداقل باید نصف اعضای آن با اعتصاب موافقت کنند.

اعتصاب‌های چند روز گذشته سیستم حمل و نقل این کشور را متوقف کرده است. روزانه بیش از ۳ میلیون نفر با استفاده از  سیستم حمل و نقل عمومی در آتن جا‌به‌جا می‌شوند. سندیکاهای کارگری امیدوارند که با این کار دولت از ادامه اجرای قانون جدید دست بردارد.

دولت یونان تحت فشار وام دهندگان خارجی قرار دارد تا اعتصاب‌های کارگری را محدود کند. خصوصی‌سازی، اعمال تغییرات بر قوانین کار و افزایش سن بازنشستگی موجب خشم کارگران این کشور شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز