خبرگزاری کار ایران

حوالی ظهر امروز انجام شد؛

کارگران ماشین‌آلات تراکتورسازی مقابل اداره تصفیه تجمع کردند/نگرانی معترضان از تقسیم غرمایی اموال کارخانه

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۲۲۵

کارگران معترض ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی ایران بیستمین روز اعتراض خود را مقابل ساختمان اداره تصفیه و امور ورشکستگی شهرستان تبریز آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران معترض ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی ایران بیستمین روز اعتراض خود را مقابل ساختمان اداره تصفیه و امور ورشکستگی شهرستان تبریز آغاز کردند.

کارگران معترض ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی که تعداد آن‌ها به ۲۲۰ نفر می‌رسد مدعی‌اند از زمان اعلام ورشکستگی این واحد صنعتی در حدود ۱۰ ماه قبل، بابت معوقات حقوقی طلبکارند.

به گفته این کارگران بعد از این اتفاق، مسئولیت اداره این واحد صنعتی در قالب یک اجاره نامه به سرمایه گذار خصوصی واگذار می‌شود اما با پایان یافتن موعد این قرارداد در روز ۲۴ آذر درب‌های این واحد صنعتی  پلمب شده و کارگران از رفتن به محل کار خود بازمی‌مانند.

کارگران معترض که مدعی هستند این سرگردانی دست‌کم تا مشخص شدن وضعیت مدیریت و مالکیت کارخانه ادامه دارد؛ افزودند: در این فاصله زمانی اقدامات حقوقی برای واگذاری  این واحد صنعتی به کارخانه تراکتور سازی تبریز صورت گرفته‌است و در همین رابطه آنها نیز برای پذیرفتن برخی شرایط جدید تحت فشار قرار گرفته‌اند چرا که خریدار جدید حاضر نیست مسئولیت پرداخت مطالبات حدودا ۱۸ میلیارد تومانی کارگران را برعهده بگیرد.

براین اساس ظاهرا اداره تصویه و امور ورشکستگی دادگستری شهرستان تبریز که در حال حاضر مسئولیت نگهداری از این واحد صنعتی را برعهده دارد از کارگران خواسته است تا وکالت نامه‌ای را که مفاد آن در تضاد با وضعیت مطالبات صنفی آنهاست امضا کنند.

کارگران ماشین آلات صنعتی تراکتور سازی در توضیح این مشکل خود می‌گویند: مطابق قوانین مربوط به ورشکستگی، اموال شخص ورشکسته به صورت غرمایی میان طلبکاران تقسیم می‌شود (تقسیم کردن مال بدهکار ورشکسته به نسبت طلب بین طلبکاران) اما در این واحد صنعتی وضعیت همه طلبکاران یکسان نیست.

به گفته آنها در حالی که مجموع ارزش مطالبات بانکها با درنظر گرفتن اصل، سود و دیرکرد محاسبه شده است، در محاسبه طلب کارگران تنها اصل پول ملاک قرار گرفته است و برای همین حالا که صحبت از تقسیم غرمایی اموال شده؛ از کارگران خواسته شده تا از دریافت هزینه بازنشستگی سخت و زیان آور خود ( ۴ درصد حق بیمه بیشتر) چشم پوشی کنند.

معترضان با ناعادلانه خواندن این شیوه تقسیم اموال از مسئولان استانی می‌خواهند تا مانع از تضییع حقوق آنها بشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز