خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در گفت‌وگو با ایلنا؛

خروج صندوق‌های بازنشستگی از بنگاهداری از فشارهای سیاسی بر دولت می‌کاهد

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۴۵۴

یک فعال کارگری معتقد است؛ با خارج شدن صندوق‌های بیمه‌های اجتماعی از بنگاه‌داری، می‌توان پیش‌بینی کرد که از فشارهای سیاسی که در سالهای گذشته متوجه مدیریت دولتی این صندوق‌ها بوده‌است نیز کاسته شود.

علیرضا حیدری، مسئول کمیته بیمه اتحادیه پیشکسوتان در واکنش به اظهارات رییس جمهور در مورد خروج صندوق‌های بیمه‌ای از بنگاهداری به خبرنگار ایلنا گفت: فاصله‌گیری مدیریت دولتی صندوق‌های بیمه‌های اجتماعی و به ویژه سازمان تامین اجتماعی از بنگاهداری، تکلیف جدیدی نیست و دولت‌های قبلی نیز به نوعی می‌خواستند تا چنین کاری را انجام دهند، امیدواریم حداقل تاکید این‌بار رییس جمهور به راهی عملیاتی برای خروج صندوق‌های بازنشستگی از بنگاه‌داری منجر شود.

او ادامه داد: صندوق‌های بیمه‌های اجتماعی ازجمله سازمان تامین اجتماعی باید از فضای بنگاه‌داری خارج شده و سهام‌داری کنند، از همان ابتدا ورود مدیریت دولتی این صندوق‌ها به فعالیت‌های بنگاه‌داری امری نادرست بود که باید هرچه زودتر جلوی این رویه نادرست گرفته شود.

به عقیده حیدری، نتیجه این عمل نادرست تبدیل شدن مسئله اداره صندوق‌های بیمه‌های اجتماعی به یکی از دغدغه‌های جدی جامعه و دولت بوده است، به طوری که امروز دغدغه‌های مدیریتی و مالی چالش‌ اصلی این صندوق‌ها محسوب می‌شود.

حیدری گفت: با خارج شدن صندوق‌های بیمه‌های اجتماعی از بنگاه‌داری، می‌توان پیش‌بینی کرد که از فشارهای سیاسی که در سالهای گذشته متوجه صندوق‌ها بوده‌ است نیز کاسته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز