خبرگزاری کار ایران

صبح امروز اتفاق افتاد؛

تجمع هزار نفری کارگران شاغل و بازنشسته کارخانه چوب و کاغذ مازندران/ دبیر خانه‌‌کارگر مازندران: مشکلات مدیریتی در کارخانه وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۸۱۷

حدود هزار نفر از کارگران صنعتی، نگهبانان جنگل و جمعی از کارگران بازنشسته کارخانه چوب و کاغذ مازندران امروز یکشنبه (۳۰مهرماه) در اعتراض به پرداخت نشدن دو ماه دستمزد در محوطه کارخانه تجمع کردند.

جمعی از کارگران کارخانه چوب و کاغذ مازندران به ایلنا گفتند که صبح امروز حدود هزار نفر از کارگران صنعتی و نگهبانان جنگل این کارخانه در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزدهای مرداد و شهریور ماه سال‌جاری خود در محوطه کارخانه تجمع کردند.

آنها با بیان اینکه کارخانه چوب و کاغذ مازندران به‌همراه نگهبانان جنگل در مجموع نزدیک به ۲ هزار کارگر دارد، افزودند: کارخانه چوب و کاغذ مازندران ۱۶۰۰ کارگر و ۳۰۰ نگهبان جنگل دارد که همگی آنها البته از بابت پرداخت نشدن دستمزدهای مهرماه خود نگران هستند.

مطابق گفته‌های نگهبانان جنگل، مدیریت کارخانه به آنها اعلام کرده باید دستمزدهای خود را از سازمان محیط زیست و جنگلبانی مطالبه کنند. این در حالی است که نگهبانان خود را با کارفرمای کارخانه چوب و کاغذ طرف قرارداد می‌دانند.

در تجمع امروز کارگران بازنشسته کارخانه چوب و کاغذ مازندران هم حضور داشتند. در مجموع ۱۵۰  بازنشسته این کارخانه مطالبات مزدی ایام خدمت خود را دریافت نکرده‌اند و با توجه به اینکه کار دیگری ندارند، برای گذارن زندگی خود و خانواده‌هایشان انتظار دارند که هر چه سریع‌تر مطالبات خود را دریافت کنند.

«نصرالله دریابیگی» دبیر خانه‌کارگر مازندران در گفت‌وگو با ایلنا درباره مشکلات پیش آمده برای کارگران شاغل و بازنشسته کارخانه چوب و کاغذ مازندران گفت: تغییرات مدیریتی کارخانه چوب و کاغذ مازندران موجب شده سیاست واحدی برای اداره این کارخانه وجود نداشته باشد.

وی افزود: برای نمونه مدیریت کارخانه به ۳۰۰ نفر از نگهبانان جنگل اعلام کرده دستمزدهای خود را از محیط زیست بگیرند. این در حالی است که آنها با کارخانه طرف قرارداد هستند.

دریابیگی با بیان اینکه تعویق در پرداخت دستمزدها پیش از این اتفاق افتاده، افزود: لیست‌های بیمه‌ای کارفرما به شعب مربوطه سازمان تامین اجتماعی ارسال شده و تنها شاهد پرداخت نشدن دو ماه از دستمزدهای کارگران هستیم که در گذشته نیز اتفاق افتاده است.  

وی افزود: همچین کارگران بازنشسته کارخانه چوب و کاغذ نیز مطالبات مزدی ایام خدمت خود را دریافت نکرده‌اند که باید به آنهم رسیدگی شود چراکه سال‌هاست بازنشسته شده‌اند.

دبیر خانه‌کارگر مازندران اضافه کرد: کارخانه چوب و کاغذ مازندران از ظرفیت‌های بالایی برای ایجاد شغل برای اهالی استان برخوردار است. از این رو انتظار داریم مدیریت کارخانه با تدابیر مناسب‌تری با مشکلات مواجه شوند تا از این محل برای کارگران شاغل و بازنشسته کارخانه نارضایتی پیش نیاید. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز