خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران گسترش توسعه صنعت آذربایجان ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۲۶۵

اعتراض جمعی کارگران « گسترش توسعه صنعت آذربایجان» که از ۲۴ مهرماه در واکنش و پرداخت نشدن مطالبات مزدی آغاز شده بود، امروز نیز ادامه دارد.

منابع خبری ایلنا در کارخانه گسترش توسعه صنعت آذربایجان می گویند که دلیل برپایی این اعتراض سه روزه، بی‌تفاوتی کارفرمای  کارخانه در قبال پرداخت مطالبات کارگران است.

به ادعای این کارگران مشکلات کارخانه  گسترش توسعه صنعت آذربایجان زمانی (کمباین سازی تبریز) آغاز شد که این واحد صنعتی به بخش خصوصی واگذار شد و از آن زمان تا کنون با مشکلات فراوانی روبه رو هستیم و طی این مدت به دلیل بی‌توجه‌ای مسئولان نه تنها وعده‌های هنوز بی عمل مانده است که هر روز بر فشار مشکلات افزوده می‌شود.

همچنین طبق ادعای کارگران این واحد صنعتی  پرداخت حق بیمه  آنها به تامین اجتماعی  نیز  چندین ماه به تاخیر افتاده به طوری که در حال حاضر تمدید دفترچه بیمه اعضای خانواده‌های آنها با مشکل روبرو شده است.

 برپایه این اطلاعات ظاهرا  کارفرما در پرداخت حق بیمه این کارگران به تامین اجتماعی با مشکلات مالی روبروست به طوری که در حال حاضر تمدید دفترچه بیمه اعضای خانواده‌های آنها انجام نمی شود.

 کارگران این مجتمع صنعتی دلیل به تعویق افتادن مطالبات مزدی خود را تامین نشدن منابع مالی کارخانه از سوی کارفرما بخش خصوصی عنوان می‌کنند.

در ارتباط با مشکلات کارگران شرکت گسترش توسعه صنعت آذربایجان» (کمباین سازی تبریز) روز گذشته  سه شنبه  «میر احد حسینی »مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی با تایید اجتماع صنفی کارگران شرکت گسترش توسعه صنعت آذربایجان به ایلنا گفت:شرکت توسعه صنعت آذربایجان از واحد های مشکل دار در استان است که به دلیل مشکلات مدیریتی بخش خصوصی دچار بحران شده است.

به گفته وی موضوع مشکلات کارخانه وکارگران کمباین سازی مرتبا در کمیته رسیدگی به واحد های مشکل دار وبحرانی رسیدگی می شود اما  وی دلیل باقی ماندن مشکلات این واحد صنعتی را یکی  حاضر نشدن کارفرمای این کارخانه در جلسات کمیته واحد های بحران زده ا عنوان کرد  ودیگر اینکه کارفرمای این واحد به تصمیماتی که در جلس ات کمیته بحران گرفته می شود پایبند نیست.

تجمع کارگران گسترش توسعه صنعت آذربایجان ادامه دارد

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز