خبرگزاری کار ایران

کارگر آذرآب در گفت‌وگو با ایلنا:

عملکرد نادرست مدیران گذشته ما را نگران کرده‌است/ منتظر نتیجه مجمع سهامداران هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۶۸۸

کارگران کارخانه آذرآب می‌گویند: وضعیت کنونی کارخانه آذرآب نتیجه عملکرد یک فرد نیست. از مسئولان انتظار داریم که ضمن تامین مطالبات صنفی‌ما به پرونده تمامی اشخاص دیگری که در سالیان گذشته با عملکرد خود زمینه‌ساز بروز مشکلات کنونی شدند، نیز رسیدگی کنند.

کارگران کارخانه آذرآب در واکنش به انتشار خبر بازداشت مدیرعامل کنونی این واحد صنعتی به خبرنگار ایلنا می‌گویند: وضعیت کنونی کارخانه آذرآب نتیجه عملکرد یک فرد نیست، از مسئولان انتظار داریم ضمن تامین مطالبات صنفی‌ ما به پرونده تمامی اشخاص دیگری که در سالیان گذشته با عملکرد خود زمینه‌ساز بروز مشکلات کنونی شدند نیز رسیدگی کنند.

این کارگران در توضیح وضعیت کنونی گفتند: بعد از تجمع منجر به درگیری که روز سه‌شنبه هفته گذشته رخ‌داد، مقامات دولتی وعده‌هایی را به ما دادند و حتی از جانب مدیریت نیز به صورت علی‌الحساب مبلغ یک میلیون و هشتصد هزار تومان به حساب هرکدام از کارگران واریز شد. نتیجه این پرداخت، بازگشت به کار کارگران بود ولی این بازگشت تنها چند ساعت ادامه داشت.

به گفته این کارگران: پرداخت بخشی از معوقات مزدی در برابر انبوهی از مشکلات معیشتی فقط حکم ریختن قطره‌ای آب روی آتش را داشته است و هنوز شرایط اقتصادی خانواده‌های آنها تا مرز رسیدن به شرایط عادی فاصله دارد.

آنها افزودند: اگرچه بعد از حواشی تجمعات هفته گذشته، وعده‌های مسئولان دلگرم کننده بوده است اما در حال حاضر همه نگرانی‌ها متوجه جلسه‌‌ی مجمع عمومی سهامداران است که به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره جدید قرار است روز سه‌شنبه (چهارم مهرماه) برگزار شود.

کارگران در توضیح نگرانی خود افزودند: واقعیت این است که در سنوات گذشته سلسله‌ای از عملکرد مدیران و مسئولان وقت این واحد صنعتی؛ زمینه‌ساز بحران کنونی بوده است و برای همین از نظر کارگران، نتیجه مجمع پیش روی سهامداران شرکت آذرآب در چگونگی عبور از بحران کنونی حائز اهمیت است.

آنها ادامه دادند: البته در این میان عملکرد هیات مدیره کنونی برای کارگران به شدت مایوس‌کننده بود چراکه در زمان برپایی اعتراضات صنفی هیچکدام از آنها حاضر نشدند با کارگران رودرو شوند و همین مسئله باعث غبارآلودتر شدن فضا شد.

این کارگران در توضیح مطالبات صنفی خود گفتند: امروز ممکن است نام‌آذرآب به خاطر سه ماه معوقات مزدی  زبان‌زد عام و خاص شده باشد اما در روی دیگر سکه مجموعه‌‌ای از مطالبات صنفی بر زمین مانده وجود دارد که بازبینی طبقه‌بندی مشاغل و شرایط نابرابر مزدی میان کارگران خط تولید با کارکنان دفاتر مرکزی ازجمله آنهاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز