خبرگزاری کار ایران

پس از دو ماه اعترض صنفی مداوم صورت گرفت؛

بالاخره هزینه بازنشستگی ۳۴۱ کارگر نیشکر هفت تپه پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۴۰۵

کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه از پرداخت هزینه بازنشستگی ۳۴۱ نفر از همکاران بازنشسته خود، خبر می‌دهند.

شماری از کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه در تماس با خبرنگار ایلنا افزودند: بعد از گذشت حدودا دو ماه از برپایی اجتماعات صنفی اعتراضی که  هر روز توسط  ۳۴۱ نفر از کارگران تازه بازنشسته مجتمع نیشکر هفت تپه برپا می‌شد، سر انجام کارفرما هزینه بازنشستگی آنان را پرداخت کرد.

 براساس این اطلاعات کارگران مذکور از اسفند ماه سال ۹۵ مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور شده بودند اما به دلیل عدم واریز ۴درصد حق بیمه توسط کارفرما صدور احکام بازنشستگی آنها تاکنون به تاخیر افتاده بود.

طبق اظهارات یکی از کارگران بازنشسته با توجه به اینکه ترک کار آن‌ها از تاریخ ۲۵ اسفند ماه سال ۹۵ از سوی کارفرما تایید شده است طبق قانون می‌توانند از مرداد ماه مستمری بازنشستگی خود را از تامین اجتماعی دریافت کنند.

به گفته وی دلیل به تاخیر افتادن موضوع بازنشستگی آنان در طول سه ماه گذشته ناتوانی مالی کارفرما بوده که از پرداخت هزینه بازنشستگی آنها خوداری می‌کرده است.

به ادعای این کارگر بازنشسته در حال حاضر این ۳۴۱ نفر فقط سنوات بازنشستگی خود را طلبکارند  و امیدوارند کارفرما با تامین منابع مالی آن هر چه سریع‌تر آن را پرداخت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز