خبرگزاری کار ایران

توضیحات استانداری اصفهان در مورد یک خبر

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۶۰۴

به دنبال انتشار خبر مربوط به حادثه آتش سوزی در انبار گوگرد پالایشگاه اصفهان، استانداری اصفهان توضیحاتی را جهت تنویر افکار عمومی منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، به دنبال انتشار خبر مربوط به حادثه آتش سوزی در انبار گوگرد پالایشگاه اصفهان، استانداری اصفهان توضیحاتی را جهت تنویر افکار عمومی منتشر کرد.

احتراما پیرو درج خبری تحت عنوان "آتش سوزی در انبار گوگرد پالایشگاه اصفهان / مصدومیت شدید ۱۰۰ نفر از کارگران" به آگاهی می‌رساند پس از انتشار این خبر کذب در آن خبرگزاری، حجم وسیعی از اخبار نادرست به نقل از ایلنا از سوی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها (رسانه‌های مکتوب و مجازی و دیداری و شنیدای) منشتر شد که متاسفانه موجبات تشویش اذهان و نگرانی‌های عمومی به ویژه در شهرهای همجوار پالایشگاه و بالاخص در بین مردم شهرستان شاهین شهر و میمه گردید که نهایتا پس از تکذیب این خبر توسط مدیر کل مدیریت بحران استانداری، اغلب رسانه‌ها نسبت به درج تکذیبیه اقدام نمودند

لذا در همین راستا موارد ذیل به آگاهی می‌رساند:

اولا در انتشار اخباری با این درجه از اهمیت که ممکن است حجم وسیعی از حوزه‌های مختلف جغرافیایی را در برگیرد لازم است دقت بیتری در منبع خبر و چگونگی انتشار آن به عمل آید.

ثانیا گر چه در دنیای ارتباطات سرعت انتقال خبر و پیام امری بسیار لازم و مهم است لیکن به هیچ وجه نباید دقت را فدای سرعت نمود آن همه در مواقعی که ممکن است همانند مورد مذکور منجر به تبعات ناگوار و یا بحران اجتماعی گردد.

ثالثا لازم بود پس از تکذیبیه مدیر کل محترم مدیریت بحران استانداری و روابط عمومی پالایشگاه نسبت به امانتداری و درج تکذیبیه اقدام می‌نمودید که این اقدام هم صورت نپذیرفت.

بنابراین شایسته است از این پس نسبت به اطمینان از صحت خبر و دقت لازم در انتشار آمار و ارقام اقدام و از انتشار اخبار کذب یا اخباری که فاقد اصالت و اطمینان است اجتناب نموده و یا حداقل پس از مطمئن شدن از نادرست بودن آن نسبت به تکذیب آن اقدام نمایید.

همچنین شایسته است بر اساس قانون مطبوعات و خبرگزاری در اسرع وقت نسبت به درج این مطلب در آن خبرگزاری وزین به منظور تنویر افکار عمومکی و اصلاح شبهات ایجاد شده اقدام لازم معمول نمایید.

از خداوند متعال دوام توفیقات روزافزون در خدمت نظام جهوری اسلامی ایران را خواهان و خواستارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز