خبرگزاری کار ایران

دیروز رخ داد؛

8 کشته انفجار معدن ذغال سنگ در کلمبیا

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۲۷۵

انفجار یک معدن غیرقانونی زغال سنگ در مرکز این کشور منجر به کشته شدن دست‌کم هشت نفر و مفقود شدن پنج نفر شد.

به گزارش ایلنا، مقام‌های کلمبیا روز شنبه (۳ تیرماه) اعلام کردند که انفجار یک معدن غیرقانونی زغال سنگ در مرکز این کشور منجر به کشته شدن دستکم هشت نفر و مفقود شدن پنج تن شد.

خبرگزاری فرانسه از بوگوتا  اعلام کرد، این انفجار جمعه شب در منطقه‌ای در فاصله ۹۰ کیلومتری شمال شهر بوگوتا روی داد.

مقام‌های کلمبیایی اعلام کردند که یک نفر نیز در انفجار این معدن مصدوم شد. گزارش‌های اولیه از کشته شدن دو نفر و ناپدید شدن ۱۱ معدنچی در حادثه انفجار این معدن حکایت داشته است.

یک تیم امداد شامل ۳۵ معدنچی و هفت مهندس عملیات تجسس برای یافتن معدنچیان مفقودی را آغاز کرده‌اند. خوان مانوئل سانتوس رئیس جمهوری کلمبیا که به سفر خود به فرانسه پایان داد، در پیامی توییتری با قربانیان این حادثه ابراز همبستگی کرد.

مقام‌های کلمبیایی درخصوص علت وقوع انفجار در این معدن ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند. کلمبیا در سال‌های اخیر شاهد افزایش فعالیت‌های غیرقانونی در زمینه معدن بوده است.

بر اساس اعلام وزارت معادن و انرژی کلمبیا، تولید زغال سنگ در این کشور در سال گذشته به رقم بی‌سابقه ۹۰ میلیون تن رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز