خبرگزاری کار ایران

کارگران «واریان» لوشان به جای بازنشستگی، اخراج شدند

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۵۴۱

سرنوشت ۶ کارگر «واریان» لوشان که از یک سال پیش در انتظار نوبت بازنشستگی بودند، با اخراج رقم خورد.

منابع خبری در کارخانه پالایش روغن گیلان«واریان» در تماس ایلنا از اخراج ۶ نفر از همکاران باسابقه خود خبر می‌دهند.

از قرار معلوم این کارگران اخراجی جزء نیروهای رسمی کارخانه پالایش روغن گیلان واریان لوشان هستند که همگی دارای بیش از ۲۰ سال سابقه کاری هستند.

برپایه این اطلاعات کارفرمای این واحد تولیدی روز گذشته (دوشنبه/ ۲۹ خرداد ماه) این کارگران را نیروی مازاد تلقی و از ورود آنها به محل کار جلوگیری کرده است.

گفته می‌شود این کارگران تازه اخراج شده که اکنون برای ورود به محل کار خود با درب‌های بسته مواجه شده‌اند از حدود یک سال پیش در انتظار نوبت بازنشستگی خود بوده‌اند.

این کارگران در واکنش به اخراج خود شکایتی را در اداره کار منجیل مطرح کرده‌اند چرا که مدعی هستند به عنوان نیروی رسمی محسوب شده و کارفرما نمی‌تواند بدون حکم قانونی نسبت به اخراج آنها اقدام کند.

در مورد مطالبات صنفی این کارگران نیز گفته می‌شود که آنها بعد از سال‌ها فعالیت در مشاغل سخت و زیان آور منتظر بودند تا سازمان تامین اجتماعی پس از دریافت هزینه بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور برای آنها حکم بازنشستگی صادر کند، همچنین کارگران مذکور به همراه شمار دیگری از همکاران شاغل خود هنوز بابت ۴ ماه دستمزد و عیدی سال ۹۵ از کارفرما طلبکارند.

برابر قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور، کارفرمایان مشمول باید بابت بازنشستگی پیش از موعد کارگران دارای شغل سخت و زیان آور هزینه‌ای جداگانه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند، مبنای محاسبه این هزینه ۴ درصد حق بیمه‌ای است که کارگر در دوران عهده‌داری مشاغل سخت و زیان آور به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز