خبرگزاری کار ایران

عضو کارگری هیات امنای سازمان تامین اجتماعی:

بازرسی بیمه‌ای امری حاکمیتی‌ست/مداخله اصناف در بازرسی مفسده آور است

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۲۹۲

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار کشور می‌گوید بازرسی‌های بیمه‌ای یک امر حاکمیتی است که نمی‌توان آنها را به انجمن‌های صنفی کارگری و کارفرمایی سپرد. اخیرا سازمان تامین اجتماعی در یک توافق نامه دو جانبه بازرسی‌ها بیمه‌ای از خبازی‌ها را به انجمن‌های صنفی کارفرمایی سپرده است.

«اولیا علی بیگی» فعال صنفی کارگری در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: انجام بازرسی‌های بیمه‌ای یک امر حاکمیتی که سپردن آن به دست انجمن‌های صنفی کارگری و یا کارفرمایی مفسده آور است.

منظور این فعال صنفی کارگری از حاکمیتی قلمداد کردن بازرسی های بیمه ای و مفسده آور بودن واگذاری آن به دست انجمن‌های صنفی، به توافقنامه دو جانبه سازمان تامین اجتماعی و صنف کارفرمایان خباز بازمی‌گردد.

این عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی برای نمونه به واگذاری بازرسی‌های بیمه‌ای به انجمن های صنفی کارگران ساختمانی اشاره کرد و افزود: اکنون به مرور مشخص شده‌است که در نتیجه این رویه افرادی که از اساس هویت آنها کارگر ساختمانی نبوده‌است به ناحق در لیست‌های بیمه ای ارسالی برای سازمان تامین اجتماعی  قرار گرفتند.

اردیبهشت ماه امسال بدون حضور نمایندگان گروه کارگری موافقت نامه‌ای امضا شد که به موجب آن بازرسی‌های بیمه ای از 80 هزار کارگاه خبازی سراسر کشور به انجمن های صنفی کارفرمایی واگذار شد. این در حالی است که کارفرمایان خباز که  بعضا عجله‌ای برای بیمه نمودن کارگران خود ندارند مستقیما از این موافقت نامه ذی نفع می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز