خبرگزاری کار ایران

در ششمین روز از هفته کارگر سال اتفاق افتاد:

خاتمه عملیات تعمیرات اساسی و راه اندازی مجدد کوره کارخانه بلور نوری تازه

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۰۹۴

فعالیت کوره شماره ۲ کارخانه بلور نوری تازه که از اسفند ماه سال گذشته برای انجام عملیات تعمیرات اساسی متوقف شده بود، در هفته کارگر سال جاری فعالیت خود را از سرگرفت.

«نریمان شریف زاده» مدیر پروژه تعمیرات کوره شماره ۲ به ایلنا گفت:  کوره شماره ۲ کارخانه بلور نوری تازه در روز ۱۰ اردیبهشت همزمان با ششمین روز هفته کارگر و مبعث رسول اکرم (ص) افتتاح شد.

در مراسم افتتاح این کوره که یکی از بزرگترین کوره‌های صنعت شیشه و بلور کشور محسوب می‌شود،  به غیر از مدیریت و کارگران این واحد صنعتی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  مدیرکل کار استان تهران ، بازرسی اداره کل کار، و علی خدایی عضو کارگری شورای عالی کار و محمد رضا بقائیان مسئول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار شهر ری و مسئولان اداره کار  و اداره تامین اجتماعی فشافویه حضور داشتند.

معاون اجرایی کارخانه بلور نوری تازه افزود: فعالیت این کوره اسفند ماه سال گذشته وارد هفتمین سال خود شد و از آنجایی که عمرخ مفید بازدهی چنین کوره‌هایی یک بازه زمانی 6 تا 7 ساله است بنابراین کوره مذکور در روز ۱۶ اسفند ۹۵ برای انجام عملیات تعمیرات اساسی خاموش و فعالیت آن متوقف شد.

شریف زاده با تشریح مراحل انجام تعمیرات اساسی کوره شماره ۲ کارخانه بلور نوری تازه، تصریح کرد: تخلیه مواد مذاب درون کوره، سرد نمودن تدریجی، تعویض آجر نسوز، روشن نمودن دوباره و گرم کردن تدریجی، وارد کردن مواد مذاب به عنوان ماده اولیه تولید از موارد اساسی انجام شده در عملیات تعمیر کوره شماره ۲ بوده است.

مدیر پروژه تعمیرات کوره شماره ۲ با بیان اینکه این کوره به صورت روزانه ظرفیت گنجایش ۱۵۰ تن شیشه مذاب را دارد، افزود: به صورت معمول اجرای عملیات تعمیرات اساسی در چنین کوره‌هایی ۹۰ روز (سه ماه) زمان نیاز دارد با این حال تیم تعمیراتی کارخانه بلور نوری تازه توانست این عملیات را در ظرف مدت  ۶۵ روزبا موفقیت انجام دهد.

شریف زاده در پایان افزود: در مدت تعمیر و بازرسی هم خط تولید توسط واحد تعمیرات و تاسیسات اورهال شده است و پس از افتتاح این کوره ۳۰ کارگر جدید برای کار اضافه شده‌اند تا بهره‌وری تولید افزایش قابل توجهی یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز