خبرگزاری کار ایران

در پیام تسلیت اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری مطرح شد:

خطای انسانی‌علت انفجار معدن زمستان یورت معرفی نشود/ پاسخگویی مالکان خصوصی

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۱۴۲

اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با صدور اطلاعیه ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های کارگران حادثه دیده معدن خصوصی سازی شده زغال‌سنگ زمستان یورت، خواستار علت یابی دقیق حادثه، پرهیز از مقصر معرفی کردن کارگران و قبول مسئولیت از همه عوامل احتمالی در بروز این حادثه شد.

ایلنا، اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با صدور اطلاعیه ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های کارگران حادثه دیده معدن خصوصی سازی شده زغال‌سنگ زمستان یورت، خواستار علت یابی دقیق حادثه، پرهیز از مقصر معرفی کردن کارگران  و قبول مسئولیت از همه عوامل احتمالی در بروز این حادثه شد.

بار دیگر حادثه و بار دیگر گروهی از کارگران زحمتکش که از تونل‌های تو در توی معادن زغال سنگ  صدها متر زیرزمین جایی که نه نور است و نه روشنایی و نه زندگی برای تامین زندگی خانواده خود  بر روی زمین به سختی زحمت می‌کشیدند، به خاک و خون کشیده می‌شوند بنیان ۳۵ خانواده در هم پیچیده می‌شود همه به فعالیت می‌افتند همه احساس مسئولیت می کنند، هر کس می‌خواهد کاری انجام تا از قافله عقب نیافتد، بسیج عمومی راه میافتد ناگهان صدها نفر متوجه می‌شود که چنین معدنی هست و کارگرانی در آن برای ۹۵۰ هزار تومان سالهاست شرایط سخت را تحمل می‌کنند و در چهره آنها که زنده ماندند خستگی، نامیدی و پژمردگی دیده می‌شود، هم وجود دارند پیام‌های تسلیت و تاسف و البته عزای عمومی هم اعلام می‌شود، و برای دلجویی گفته می‌شود پوشش حمایت اجتماعی برقرار می‌کنیم. برخی هم از نردبان تبلیغات انتخاباتی بالا می‌روند و فوری فراموش می‌کنند همین چندی قبل یک ساخمان بلندمرتبه به همین دلایل مشابه در پایتخت فرو می‌ریزد و ۲۱ خانواده را عزادار می‌کند. وقتی دنبال مقصر می‌گردیم خطای انسانی یک کارگر نگون بخت که دیگر اصلا وجود خارجی ندارد را مسئول این فجایع بزرگ می‌دانیم. یادمان نرفته که در هفته کارگری همین چند روز قبل هم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هم وزارت بهداشت و درمان همایش روز جهانی ـ ایمنی و سلامت کار را برگزار کردند و هر گروه از افتخارات خود گفتند اما تا فراموش نکرده‌ایم از اصل ۴۴ هم بگوییم، ظاهرا مالک این معدن آن را از اصل ۴۴ تحویل گرفته است و ما  نام نبریم از مالکان کنونی چرا که شاید به آنها بربخورد، همان‌هایی که ساختمان پلاسکو را هم به نوعی مالک بودند.

کجایید وجدان‌های بیدار ، کجایید ای نمایندگان دلسوز و مسئول؟!!! که با خبر حادثه پرشتاب می‌آیید و سپس به آهستگی می‌روید بی هیچ احساسی و بی هیچ اقدامی!

ما هم تسلیت می‌گوییم به خانواده‌هایی که نمی‌دانیم از این پس بر آنها چه خواهد گذشت.

اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری همدردی خودرا با بازماندگان اعلام می‌کند و امیدوار است که این‌بار علت این حادثه خطای انسانی تشخیص داده نشود.

شاید قصور کارفرما، شاید قصور مسئولان نظارتی و شاید آموزش ایمنی و دیگر شایدها بتوانند جای قصور ایرانی را پر کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز