خبرگزاری کار ایران

بیش از ۸۰ کارگر خدماتی ناحیه ۴ شهرداری اهواز مطالبات خود را دریافت نکرده اند

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۷۹۴

بیش از ۸۰ کارگر خدماتی ناحیه ۴ شهرداری اهواز مطالبات مزدی بهمن، اسفند ۹۵ و عیدی سال ۹۶ خود را دریافت نکرده‌اند. انفعال شهرداری ها در خصوص تضییع حقوق کارگران بارها مورد انتقاد کنشگران صنفی کارگری قرار گرفته است.

جمعی از کارگران خدماتی ناحیه ۴ شهرداری اهواز به ایلنا گفتند که مطالبات مزدی بهمن، اسفند ۹۵ و عیدی سال ۹۶ خود را دریافت نکرده‌اند و پیمانکار به تازگی مطالبات دی ماه آنها را پرداخت کرده است.

تعداد کارگران خدماتی ناحیه ۴ شهرداری اهواز بیش از ۸۰ نفر است که در حدود ۴۰ نفر از آنها در این رابطه  شکایتی به اداره کار اهواز ارائه کرده‌اند و حداقل انتظار آنها این است که با رسیدگی عادلانه هر چه سریعتر به مطالبات خود دست یابند.

در حدود ۴۰ کارگر دیگر هم با وجود عدم دریافت مطالبات خود، برگه تسویه حساب سال ۹۵ را امضا کرده اند. گفته می‌شود که پیمانکار برای امضای برگه تسویه حساب به کارگران فشار وارد کرد است تا آنها بعدها مدعی عدم پرداخت مطالبات خود نشوند.

مطابق قانون کار حتی اگر پیمانکار با عدول از قانون طلب کارگران را پرداخت نکند، کارفرمای اصلی در اینجا شهرداری ناحیه ۴ اهواز مکلف است که آن را از محل ضمانت حسن انجام کار پرداخت کند.

کنشگران صنفی کارگری بارها از انفعال نهادهای زیرمجموعه‌ وزارت کشور در خصوص تضییع حقوق کارگران شهرداری‌ها انتقاد کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز