خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس تامین اجتماعی مطرح کرد:

کارگران بازنشسته هم خواستار واقعی شدن مزد هستند/ تاثیر منفی انجماد مزدی بر تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۰۱۷

یک کارشناس تامین اجتماعی می‌گوید مستمری بگیران تامین اجتماعی خواستار واقعی محاسبه شدن مزد بر اساس هزینه‌های سبد معیشت خانوارهای کارگری هستند چرا که طبق قانون نباید مستمری از حداقل مزد کمتر باشد.

«علی اصغر بادبان»‌ کارشناس تامین اجتماعی در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: از آنجاکه مطابق ماده 111 قانون تامین اجتماعی مستمری کارگران بازنشسته تامین اجتماعی نباید  از حداقل دستمزد کارگران کمتر باشد، مستمری بگیران هم خواستار واقعی محاسبه شدن مزد بر اساس هزینه‌های سبد معیشت خانوارهای کارگری هستند.

بادبان افزود: قیمت 2 میلیون و 489 هزار تومانی هزینه‌های سبد معیشت خانوارهای کارگری حداقلی و بر اساس فرمول‌های علمی خدشه ناپذیر به دست آمده است . از این رو اعمال آن در مزد حداقلی ترین مطالبه‌ کارگران و مستمری بگیران است.  

این کارشناس تامین اجتماعی در ادامه با بیان اینکه در حدود 45 درصد از بیمه پردازان سازمان تامین اجتماعی  حداقل دستمزد را می گیرند، گفت: ایفای تعهدات سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان بر اساس همین میزان حداقل دستمزد است.

بادبان با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی به علت انباشت بدهی‌های دولت، در خدمات دهی به بیمه شدگان خود اعم از کارگر و بازنشسته دچار مشکل شده است، تصریح کرد: اگر حداقل دستمزد تاکنون واقعی اعلام می‌شد منابع بیشتری در اختیار سازمان قرار داشت و هم اکنون شاهد ارتقای کیفیت خدمات درمانی و رفاهی بودیم.

این کارشناس تامین اجتماعی در پایان افزود: دولت با اتخاذ سیاست‌های فریز مزدی ضربه جبران ناپذیری به سازمان تامین اجتماعی وارد کرده است و وقت آن است که در حداقل مزد 96 این سیاست در کنار بگذارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز