خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری مطرح کرد:

دولت دست‌از فریز مزدی بردارد/ رانده شدن کارگران از متن به حاشیه

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۹۰۶

یک فعال صنفی کارگری معتقد است در شرایطی که توان اقتصادی کارگران برای خرید یک کیلو گوشت هم کافی نیست، ضرورت محاسبه حداقل دستمزد بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

«بهنام سعدی پور» فعال صنفی کارگری در گفتگو با ایلنا، اظهار داشت: دستمزد کارگران در سال 96 باید به گونه‌ای تعیین شود که نوسانات اقتصادی بر قدرت خرید آنها تاثیر نگذارد.

رئیس شورای اسلامی کار کارخانه بلور نوری تازه، در توضیح قدرت خرید از دست رفته کارگران افزود: توانایی اقتصادی کارگران به قدری از دست رفته است که کمتر خانواده کارگری می‌تواند از عهده خرید هرکیلو گوشت قرمز 40 هزار تومانی برآید.

وی ادامه داد: اگر در سبد مخارج خانوده‌ها قیمت افزایش واقعی لبنیات، میوه و برنج را نیز منظور کنیم بی‌راهه نیست که بگوییم کارگران از متن به حاشیه رانده شده‌اند.

وی با بیان اینکه دستمزد 96 باید به گونه‌ای تعیین شود که محاسبات سبد معیشت به صورت دقیقی در آن گنجانده شود، خواستار اجرای کامل به ماده 41 قانون کار و تبصره‌های آن در خصوص افزایش مزد برمبنای سبد واقعی هزینه‌های زندگی شد.

وی در ادامه با بیان اینکه دستمزد بخش مهمی  از نظام حمایت‌های اجتماعی است،  گفت: دولت باید در مذاکرات مزدی از کارگران حمایت کند و این تنها کارفرمایان نیستند که حمایت می‌شوند بلکه دولت باید خود را موظف به حمایت از  کارگران به عنوان رکن اصلی تولید بداند. 

رئیس شورای اسلامی کار کارخانه بلور نوری تازه در پایان افزود: دولت در پایان آخرین سال خود هم که شده است باید گام‌های مناسبی برای پایان دادن به  سیاست های فریز مزدی و جلب رضایت خانواده‌های کارگری بردارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز