خبرگزاری کار ایران

مسئولان حادثه در میدان نفتی نرگسی مشخص شدند

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۷۰۲

مسئولان حادثه صبح چهارشنبه ( 29 دی‎ماه) میدان نفتی نرگسی که منجر به مسمومیت شدید و فوت سه نفر از کارکنان پیمانکار طرح تعمیرات اساسی شد، مشخص شدند

به گزارش منابع کارگری ایلنا، مسئولان حادثه صبح چهارشنبه ( 29 دی‎ماه) میدان نفتی نرگسی که منجر به مسمومیت شدید و فوت سه نفر از کارکنان پیمانکار طرح  تعمیرات اساسی شد، مشخص شدند. 

بر همین اساس، بعد از گذشت یک هفته از وقوع حادثه نشت گاز در واحد بهره برداری میدان نفتی نرگسی که منجر به مسمومیت شدید و فوت سه نفر از کارکنان پیمانکار طرح  تعمیرات اساسی شد، مدیر عملیات، رئیس اچ اس ای، رییس حراست شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و رییس H.S.E و مسئول نظارت بر تعمیرات اساسی شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب را از سمت خود برکنار شدند. 

این حادثه زمانی اتفاق می‌افتد که میان فعالیت پیمانکار عملیات اورهال تاسیسات بهره برداری میدان نفتی نرگسی با واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) هماهنگی لازم صورت نگرفته است و در نتیجه درب مخزن ذخیره سازی نفت بدون انجام کامل عملیات رسوب زدایی به روی کارگران گشوده می‌شود و در نتیجه به دلیل نشت گاز H2S پنج تن از کارگران پیمانکار دچار گاز گرفتگی شدند.

به گفته بسیاری از کارشناسان ایمنی، صدور مجوز شروع کار ایمن (پرمیت) در عملیات احداث یا تعمیرات اساسی تاسیسات بایست مورد ارزیابی کار‌شناسان ایمنی قرار بگیرد.

لازم به یادآوری است، در ششم اردیبهشت سال 94  همین حادثه بر تعدادی از کارگران شاغل در پروژه‌های فازهای ۱۷ و ۱۸ عسلویه گذشت؛ حادثه ای که در آن دو تن از کارگران بر اثر مسمومیت گازی جانشان را از دست دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز