خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی معلمان قزوین:

در انتقال بیمه معلمان استثنایی به تامین اجتماعی سلیقه ای عمل شد/ کف مستمری بازنشستگی ما کمتر از معلمان دیگر است

یک فعال صنفی معلمان قزوین می‌گوید: در انتقال بیمه تعدادی از معلمان مدارس استثنایی به تامین اجتماعی، سلیقه ای عمل شده و این تغییر، حقوق معلمان استثنایی را با وجود سختی کار آنها ضایع می کند.

«محمدرضا بهنام نژاد»، فعال صنفی معلمان قزوین در گفتگو با ایلنا ضمن انتقاد از سلیقه ای عمل شدن در تغییر بیمه تعدای از معلمان مدارس استثنایی گفت: سال 76، اداره آموزش و پرورش استثنایی قزوین، بیمه 123 نفر از پرسنل خود را از خدمات درمانی به تامین اجتماعی تغییر داد. این تغییر، منجر به بروز مشکلاتی برای این معلمان شد.

وی در ادامه  ضمن انتقاد از این تغییر گفت: معلمان مدارس استثنایی سختی کار دارند و مشمول سنوات ارفاقی می‌شوند؛ انتقال بیمه به تامین اجتماعی در این زمینه منجر به بروز مشکلاتی می شود، چرا که تامین اجتماعی سنوات ارفاقی و سنوات تحصیلی معلمان را برای بازنشستگی در نظر نمی‌گیرد.

بهنام‌نژاد با بیان این که مراجعات مکرر به نمایندگان قزوین در مجلس و مسئولان سازمان آموزش و پرورش تا کنون بی‌نتیجه بوده‌است؛ افزود: جالب اینجاست که مسئولان با استناد به قانون، می‌خواهند این انتقال را توجیه کنند و این در حالیست که در انجام این انتقال کاملا سلیقه ای عمل شده؛ چرا که این انتقال فقط در بازه زمانی 76 تا 80 و فقط در برخی از استان ها و شهرها انجام شده است.

این معلم مدارس استثنایی در ادامه تاکید کرد: خواسته ما بازگشت به صندوق بازنشستگی کشوری است؛ چرا که این انتقال، باعث ایجاد تبعیض میان معلمان شده‌است.

بهنام‌نژاد افزود: یکی دیگر از مشکلات ما این است که کف مستمر ی بازنشستگی تامین اجتماعی پایین تر از مستمری معلمان تحت پوشش صندوق خدمات کشوری است و علاه براین، پس از بازنشستگی، رابطه ما با آموزش و پرورش قطع می‌شود و با این حساب پس از سالها خدمت، نخواهیم توانست از امکانات و تسهیلاتی مانند فروشگاه فرهنگیان بهره‌مند شویم.

این فعال صنفی معلمان قزوین در انتها تصریح کرد: این برخورد گزینشی با معلمان مدارس استثنایی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و معلمان  مدارس استثنایی که مورد این تبعیض قرار گرفته‌اند، از حقوق خود کوتاه نمی‌آیند.

کد خبر : ۴۳۵۶۷۱