خبرگزاری کار ایران

تحقق اقتصاد مقاومتی در راس برنامه های سازمان تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۴۲۱۴۷۷

سازمان تامین اجتماعی نقش مهمی در تولید ملی ، اقتصاد کلان ودر نهایت تامین معیشت مردم دارد ، از این رو عملکرد این سازمان در تحقق اقتصاد مقاومتی بسیارحائز اهمیت است.

به گزارش ایلنا، سازمان تامین اجتماعی نقش مهمی در تولید ملی ، اقتصاد کلان ودر نهایت  تامین معیشت مردم  دارد ، از این رو عملکرد این سازمان در تحقق اقتصاد مقاومتی بسیارحائز اهمیت است.

از زمان ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری این سازمان مشمول تمامی 24 بند این سیاستها شد و از همان ابتدا  برای عملیاتی شدن این سیاستها کمیته ای در این سازمان به همین منظور تشکیل شد.

اقدامات سازمان تامین اجتماعی موجب شد تا این سازمان در زمینه اقتصاد مقاومتی از سازمانهای پیشرو  قرار گیرد و اخیرا در همین زمینه درمیان صادر کنندگان برتر حوزه سلامت با محوریت کشورهای اسلامی انتخاب و معرفی شود.

با توجه به اهمیت حوزه اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تامین اجتماعی و استقرار اقتصاد مقاومتی در تمامی ارکان این سازمان ، مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی  در حکم جدیدی مسئولیت معاونت اقتصادی و برنامه ریزی این سازمان را بر عهده یکی از شخصیت های اجرائی که در سطح ملی خدمات ارزشمندی را به اقتصاد کشور ارائه نموده است،قرار داده است.

در حکم معاون جدید اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تامین اجتماعی بر تمرکز در سیاستهای اقتصاد مقاومتی بعنوان مهمترین راهبرد برنامه ریزی اقتصادی دراین  سازمان تاکید شده است.

     در طول سه سال تلاش و فعالیت سازمان تامین اجتماعی در دولت تدبیر و امید  ، بویژه پس از ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی از طرف مقام معظم رهبری ، جهت گیری های این سازمان  در پیاده سازی و ترویج این فرایند اقتصادی بوده است. لذا معاونت اقتصادی سازمان تامین اجتماعی  گامهای مهمی را در تولید گفتمان اقتصاد مقاومتی برداشته است.

     در تدوین و برنامه ریزی فعالیت های  اقتصادی سازمان، چهارچوب اقتصاد مقاومتی بعنوان محور فعالیت  ها تلقی می شود. انجام هزینه ها و اهداف اقتصادی در نظر گرفته شده در بسیاری زمینه ها همسو با ساختار اقتصاد مقاومتی بوده است. در طول مدیریت فعلی نیز این جهت گیری ها توفیقات قابل توجهی را  برای سازمان حاصل نموده است.

 انتصاب جدید نشان دهنده  جهت گیری عمیق تر و تخصصی تر در حوزه توسعه اقتصادی با تاکید بر راهبرد اقتصاد مقاومتی مورد انتظار سازمان است.

     علاوه بربحث اساسی فوق متن حکم معاونت جدید اقتصادی در حقیقت به نوعی منشور حرکت اقتصادی سازمان در حوزه راهبردی می باشد. از جمله این دیدگاهها می توان به نکات و مباحث ذیل توجه نمود:

•    پیاده سازی و تقویت نظام مستمر پایش سرمایه گذاری همراستا با نظام اقتصاد مقاومتی.

•    ارتقاء نظام جامع اطلاعاتی حوزه های مأموریت جهت ساماندهی مناسب تر.

•    برنامه ریزی حوزه های بیمه ای، درمان و سرمایه گذاری مبتنی بر تحلیلهای علمی بر پایه اطلاعات درست.

•    اصلاح و بهینه سازی سرمایه گذاری ها با تمرکز بر تعهدات سازمان و حوزه ها کسب و کار.

•    بازسازی ساختار پرتفوی سازمان و پیاده سازی ساختار مدیریت دارایی ها و حداکثر کردن آن از طریق هم افزایی و مکانیزم های توسعه ای.

بنظر می رسد اصل توانمند سازی سازمان در حوزه برنامه ریزی، سرمایه گذاری و اثر گذاری اقتصادی به عنوان نهاد پیشران اقتصادی کشور از وظائف عمده و مورد تاکید معاونت اقتصادی می باشد.

می توان استنباط نمود ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سازمان تامین اجتماعی  با مدیریت نوین در حوزه برنامه ریزی اقتصادی شکل گرفته است. این فرماندهی بمنظور ارائه عملکردی کاملاً جهشی و اثر گذار اهداف فوق را پیش رو داشته تا با استفاده از تجربه مهندس افخمی  در زمینه توسعه تجارت بتواند حرکت های تولیدی و اقتصادی لازم را در عرصه های ملی و بین المللی استمرار وگسترش بخشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز