خبرگزاری کار ایران

دادگاه تجدید نظر کارگران چادرملو برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۴۰۹۵۶۱

جلسه دادگاه تجدید نظر کارگران معدن چادرملو ساعت 9 صبح روز پنجشنبه هجدهم شهریور ماه در شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان یزد برگزار شد.

«محمدعلی جداری‌فروغی» که وکالت کارگران چادرملو را برعهده دارد با اعلام این خبر به ایلنا گفت: تشکیل این دادگاه در راستای مهلت اعتراض قانونی به رای دادگاه بدوی بود.

وی یادآور شد: براساس رای بدوی که پیش از این توسط شعبه 101 دادگاه اردکان صادر شده بود؛ پنج نفر از کارگران معدن چادرملو به مجازات تعلیقی محکوم و 25 نفر از کارگران از اتهامات وارده تبرئه شده بودند.

این وکیل دادگستری با یادآوری اینکه به غیر از کارگران محکوم شده،  وکلای معدن چادرملو و شرکت پیمانکاری آسفالت طوس نیز در مقام شاکی نسبت به تبرئه دیگر متهمان معترض بودند، افزودند: البته قبل از این توسط شاکیان پرونده بصورت شفاهی  گفته شده بود که قرار است با اعلام رضایت این پرونده قضایی بسته شود و به همین دلیل در جلسه روز پنجشنبه بسیاری از متهمان غایب بودند.

جداری فروغی در توضیح اتفاقات جلسه دادگاه تجدید نظر گفت: در این جلسه من به اتفاق معدود کارگران حاضر، دفاعیات لازم را به عمل آورده و اعلام کردیم که تمامی اقدامات کارگران معدن چادرملو و نهاد صنفیشان مربوط به پیگیری حقوق صنفی و قانونی آنها بوده است.

وی با بیان اینکه تا این لحظه هیچ‌گونه دلیل و مدرک محکمه‌پسند بر علیه موکلانش وجود ندارد؛ افزود: در خاتمه جلسه روز تجدید نظر ریاست دادگاه اعلام کرد که چنانچه تا چند روز آینده اعلام رضایت کارفرما به صورت رسمی وصول نشود؛ دادگاه براساس مستندات موجود رای خود را صادر خواهد کرد.

این وکیل دادگستری در مجموع با مثبت ارزیابی کردن جو جلسه دادگاه روز پنجشنبه گفت: البته دادگاه از ما نیز خواسته است تا ظرف مدتی معین تمامی مستندات مربوط به قانونی بودن فعالیت‌های صنفی صورت گرفته را ارائه کنیم.

فروغی بابیان اینکه در نهایت مدارک خواسته شده (شنبه 20 شهریور ماه) به دادگاه ارائه شد، افزود: با توجه فضای آرام و مثبتی که تاکنون در جلسات رسیدگی به این پرونده حاکم بوده است امیدواریم که در نهایت پرونده با تعامل سازنده طرفین پرونده  و  دستگاه قضایی در جهت تبرئه کارگران و جلب رضایت کارفرما مختومه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز