خبرگزاری کار ایران

دبیر اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری:

کارگران از تحول سلامت سودی نبردند/ مرگ کیارستمی فقط یک نمونه بود

asdasd
کد خبر : ۳۹۱۵۷۱

دبیر اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری معتقد است: طرح تحول سلامت با استیلای هرچه بیشتر تفکر کاسب‌کارانه در بخش درمان، منافع جمعی مردم را زیر سوال برده است.

«علیرضا حیدری»، دبیر اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در گفتگو با ایلنا با اشاره به کاستی‌های طرح تحول نظام سلامت گفت: اهدافی که برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در نظر گرفته شده بود، تا کنون محقق نشده است.

وی افزود: مدافعان این طرح معتقد بودند که با اجرای آن، کیفیت درمان ارتقاء خواهد یافت در حالیکه در ماههای گذشته شاهد اتفاقاتی بودیم که هرگز نباید در عرصه درمان رخ می‌داد.

وی به عنوان نمونه به مرگ عباس کیارستمی و شبهات جامعه هنرمندان در ارتباط با اهمال پزشکان اشاره کرد و گفت: این اتفاق، تنها یک نمونه بود و در عرصه درمان بارها شاهد ماجراهای اینچنینی بوده ایم، از انتشار خبر مرگ یک کارگر نفت و گاز به علت سنگین بودن هزینه‌های درمان گرفته تا بخیه نزدن صورت دختر اصفهانی به جرم بی‌پولی همه نمونه‌هایی از این دست است.

حیدری در ادامه به دشواری‌های اجرایی این طرح اشاره کرد و افزود: پس از گذشت یک و نیم سال از اجرای طرح، منابع تامین کننده طرح به عدم کفایت مالی خود پی بردند و این مساله باعث شد که وزارت بهداشت موضوع ادغام بیمه‌ها را مطرح کند و آنهم تنها به این امید که صندوق تامین اجتماعی که اموال کارگران است بتواند کمبود بودجه مورد نیاز در این طرح را جبران کند که این امر بر نگرانی جامعه کارگری افزود.

این فعال کارگری با بیان این مطلب که این طرح به دلیل تفاوت فاحش در دریافتی پزشکان و کادر درمان، نارضایتی پرسنل درمان را به وجود آورده است گفت: این نارضایتی‌ها نه به نفع جامعه درمانی کشور است و نه برای نظام پزشکی و سلامت جامعه سودی در بر دارد.

وی ادامه داد: تاریخ نشان داده زمانی که بخش درمان خصوصی نداشتیم، بهداشت و درمان از کیفیت بالاتری برخوردار بود و همه طبقات جامعه یکسان از خدمات پزشکی بهره مند می‌شدند.

حیدری در پایان با بیان این که کارگران هیچ سودی از این تحول نظام سلامت نبرده‌اند،  تاکید کرد: ترویج دیدگاه کاسبکارانه در بخش درمان، هم اصل بهداشت رایگان قانون اساسی را زیر سوال برده است و هم سوگند پزشکی و خدمت به مردم، هر روز کمرنگتر شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز