خبرگزاری کار ایران

در تجمع صنفی صبح امروز مطرح شد؛

درخواست کارگران پارسیلون از وزیر کشور برای معوقات مزدی

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۷۸۵

جمعی از کارگران شاغل وبازنشسته کارخانه نساجی پارسیلون با تجمع در مقابل ساختمان استانداری لرستان خواستار رسیدگی وزیر کشور به مشکلات صنفی خود شدند.

منابع خبری ایلنا با اعلام این خبر گفتند: این تجمع صنفی صبح امروز (پنجشنبه، 30 اردیبهشت ماه) و در جریان سفر از قبل اعلان شده «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور به استان لرستان صورت گرفته است.

کارگران نساجی پارسیلون خرم آباد طی دو سال گذشته تجمعات متعددی را در اعتراض به  معوقات مزدی و مشخص نبودن شرایط ادامه کارشان برپا کرده‌اند، که آخرین آن روز گذشته صورت گرفته بود.

در این باره یکی از کارگران  این واحد تولیدی به ایلنا گفت: در کارخانه نساجی پارسیلون بیش از 123 نفر کارگر رسمی فعالیت دارند که از دی ماه حقوق نگرفته‌اند. علاوه بر آن عیدی سال 94 کارگر هنوز پرداخت نشده وحق عیدی وپاداش سالهای گذشته کارگران به صورت کامل پرداخت نشده است.

طبق اظهارات کارگران شاغل در پارسیلون، به غیر از دستمزد پرداخت نشده بابت حق بیمه نیز طلبکارند و جدا از همه اینها کارفرمای آنها بابت بخشی از مطالبات معوقه سالهای گذشته بدهکار است.

این کارگران که خواهان وصول طلب مزدی خود هستند می‌گویند  علاوه بر کارگران شاغل حدود 110 کارگر بازنشسته ای این کارخانه که از دو سال قبل مشمول بازنشستگی بامشاغل سخت وزیان آور شده اند که هنوز بابت دست کم 12 ماه معوقات مزدی و سنوات پایان خدمت طلبکارند.

به گفته آنان بصورت میانگین هر یک از بازنشستگان نساجی پارسیلون حدود 10 تا 12 میلیون بابت معوقات مزدی خود وهمچنین حدود 20 میلیون تومان بابت سنوات پایان خدمت از کارفرما طلب دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز