خبرگزاری کار ایران

اتحادیه کارگران صنعت خودرو سازی ایران:

لزوم تعطیلی تمام صنایع و کارخانجات در روز جهانی کارگر

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۴۴۴

اتحادیه کارگران صنعت خودرو سازی ایران به مناسبت روز ١١ اردیبهشت و مقام ارزشمند کارگر بیانیه ای منتشر کرد.

به گزارش ایلنا،  اتحادیه کارگران صنعت خودرو سازی ایران در بیانه‌ای که به مناسبت روز جهانی کارگر منتشر کرد و متن کامل آن به شرح ذیل است، برلزوم تقویت حمایت‌های اجتماعی از کارگران تاکید کرد.

کارگران همواره در جهت به گردش در آوردن چرخه صنعت کشور  از هیچ کوشش و تلاشی کوتاهی نکرده و در کنار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و درتمام عرصه ها ،حضور قابل توجهی داشته اند.

سال 95 به یمن برکت رهبر فرزانه انقلاب، سال «اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل»نام گذاری شده است و جامعه کارگری در که گردانندگان اصلی چرخ های اقتصاد هستند، عمل به این شعار را سرلوحه کار خود در این سال قرار می دهند تا بتوانند با دستان پرتوان خود امید را در جامعه افزایش دهند و رونق را به اقتصاد ایران اسلامی بازگردانند.

کارگران با توجه به پیش رو بودن روز جهانی کارگر از مسئولان خصوصا دولت به عنوان بزرگترین کارفرما انتظار دارند نسبت به حقوق قانونی کارگران و اصلاح برخی مواد قانونی قانون کار خصوصا تبصره ١و٢ماده٧ قانون کار(انعقاد قراردادهای دایم برای شغلهای با ماهییت مستمر)،عدالت در محاسبه حداقل دستمزد و رعایت 7درصد حداقل حقوق یک کارگر در یک کارخانه با مقامات ارشد کارخانه ودیگر مسایل مورد مناقشه اقدامات موثری صورت دهد.

اتحادیه کارگران صنعت خودرو سازی ایران در این باره از قوای سه گانه انتظار دارد،نسبت به رفع موازین قانونی اقدام نموده و در جهت عملی کردن اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل ،حرکت شروع شده را با سرعت بیشتری به سمت جلو هدایت کرده تا انتظارات جامعه بزرگ کارگری برآورده شود.

اتحادیه کارگران صنعت خودرو سازی ایران بر مبنای رسالت و خط مشی تعریف شده از کارگران کشور خصوصأ کارگران صنعت خودرو سازی ایران در سراسر کشور دعوت می کند که ١١اردیبهشت،روز جهانی کارگربا حضور پر شور خودشان کمافی سابق مشت محکمی بر دهان زیاده خواهان داخلی و امپریالیسم خارجی زده و در جهت احقاق حق قانونی خود قدم بردارنند.

اتحادیه کارگران صنعت خودرو سازی ایران از کلیه کارفرمایان میخواهد با احترام به روز کارگر ،این روز را تعطیل اعلام کنند تا کارگران بتوانند در این روز که به نام آنها نام گذاری شده است در مراسمات ویژه روز کارگر و تکریم و تجلیل از مقام ارزشمند کارگران شرکت کنند.

لازم به ذکر است روز جهانی کارگر بر اساس قوانین قانون کار برای کارگرانی که تابع این قانون هستند روزی تعطیل محسوب می شود که مزد آن نیز مطابق ایام تعطیل سال باید به کارگران پرداخت شود و اگر به هر دلیلی کارخانه ای تعطیل نشود،اولا باید حضور در کار گارگران با توافق فی مابین کارگران و کارفرما و مطابق اضافه کاری برای کارگران محاسبه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز