خبرگزاری کار ایران

کارگران معدن چشمه پودنه کمتر از مبالغ توافق شده دریافت کردند

به گفته کارگران معدن چشمه پودنه مبالغی که تاکنون از طرف کارفرمای این معدن بابت معوقات مزدی به حساب آنها واریز شده است به مراتب از مبالغی که کارفرما پیش از این متعهد به پرداخت آن شده بود کمتر است.

تعدادی از کارگران معدن چشمه پودنه در تماس با ایلنا گفتند: اگرچه از طرف کارفرمای آنها بار دیگر در صبح  روز بیست و ششم اسفند ماه مبالغی بین ۸۰۰ تا یک میلیون تومان به حساب هر کارگر واریز شده اما این مبلغ بسیار کمتر از مبلغی است که در توافق انجام شده کارفرما متعهد به پرداخت آن شده است.

آنها با یادآوری اینکه هر کدام در حدود هفت میلیون تومان از کارفرما طلبکارند، یادآور شدند: پیش از این در نتیجه تجمعات مکرر کارگران معدن چشمه پودنه و پیگیری‌های فرماندار شهرستان کوهبنان در جلساتی که در استانداری استان کرمان برگزار شد کارفرما قبول کرد که این مطالبات را در در سه مرحله پرداخت کند.

از قرار معلوم براساس این توافق کارفرما می‌بایست به ترتیب در قسط اول  ۴۰ درصد، قسط دوم ۴۰ درصد و قسط  سوم نیز  ۲۰ درصد باقیمانده بدهی خود را به حساب کارگران واریز کند.

کارگران چشمه پودنه بابیان اینکه طبق این توافق آنها می‌بایست در نوبت اول و دوم هر بار معادل مبلغ دو میلیون هشتصد هزار تومان از کارفرمای خود دریافت می‌کردند، افزوند: در زمان پرداخت قسط اول که مصادف با تاریخ چهارم اسفند بود تنها به هر کارگر مبلغ 500 تا 700 هزار تومان پرداخت شد و در تاریخ سررسید قط دوم نیز که روز بیست و ششم اسفند ماه بود کارفرما تنها به هرکارگر 800 هزار تومان تا حدود یک میلیون تومان پرداخت کرده است.

براساس محاسبات این کارگران در مجموع آنها می‌بایست بابت دو قسطی که تاکنون پرداخت شده است مبلغ 5میلیون و 600 هزار تومان دریافت می‌کردند اما در حال حاضر در بهترین حالت به آنها مبلغی کمتر از دو میلیون تومان پرداخت شده است.

کد خبر : ۳۵۶۰۶۰