خبرگزاری کار ایران

روز گذشته اتفاق افتاد:

کارگران نیشکر هفت‌تپه به اعتراض خود خاتمه دادند

asdasd
کد خبر : ۳۴۹۷۱۶

تجمع روز گذشته (سه‌شنبه چهارم اسفند ماه) نزدیک به ۵۰۰ نفر از کارگر معترض مجتمع نی شکر هفت تپه با وعده نماینده حوزه انتخابیه شوش در مجلس شورای اسلامی خاتمه یافت.

کارگرانی که این خبر را به ایلنا دادند افزود: پس از برپایی این اجتماع صنفی که در محوطه مجتمع نیشکر هفت‌تپه و در مقابل دفتر مدیریت برگذار شد، آنها به توصیه «سید رضی نوری» نماینده کنونی حوزه انتخابیه شوش در مجلس شورای اسلامی به اجتماع صنفی خود پایان دادند.

این کارگران با بیان اینکه اجتماع روز گذشته آنها برای دومین روز متوالی تکرار شده بود، افزودند: با وعده‌های که روز گذشته از سوی آقای رضی نوری به آنها داده شده است در حال حاضر تمامی کارگران معترض به کار سابق خود بازگشتند و منتظر تحقق این وعده‌ها هستند.

 پرداخت دوماه دستمزد معوقه و مشخص شدن وضعیت کارگران بعد از خصوصی سازی و همچنین پرداخت سنوات پایان کار سال گدشته کارگران از جمله مطالبات کارگران معترض مجتمع نی شکر هفت تپه است که در روزهای پیش نیز به برپایی تجمعاتی مشابه منجر شده بود.

همچنین به گفتهٔ یکی از کارگران، اکثریت کارگران مجتمع نی شکر هفت تپه (حدود ۶۵۰ نفر) که بین ۲۰ سال سابقهٔ کار در این واحد صنعتی، کشاورزی را دارند مشمول مقررات سخت و زیان آور هستند اما چون کارفرما ۴درصد حق بیمه اضافی را به پرداخت نمی‌کند امکان بازنشستگی آن‌ها وجود ندارد.

در عین حال گزارش می‌رسد معوقات حقوقی حدود ۷۰۰ نفر از کارگران روزمزد به پنج ماه می‌رسد و تعدادی از (حدود ۸۰ نفر) راننده‌های کامیون که با ماشین‌های استیجاری در این مجتمع مشغول به کارند مدعی‌اند در ۶ ماه گذشته با آنان تسویه حساب نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز