خبرگزاری کار ایران

محسن اسماعیلی:

حفظ استقلال سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک اصل باید رعایت شود

asdasd
کد خبر : ۳۴۹۰۸۳

عضو حقوقدان شورای نگهبان و کاندیدای مجلس خبرگان رهبری گفت: کارگران بخش عظیمی از جامعه ما را تشکیل می‌دهند که همواره با از خود گذشتگی و تلاش، عامل پیشرفت و آبادانی کشوربوده و هستند.

به گزارش ایلنا، «محسن اسماعیلی» در دیدار با جمعی از مدیران تشکل‌های کارگری، با بیان این مطلب گفت: احترام به کارگران و حقوق آنان می‌تواند از طریق حفظ هویت و استقلال سازمان تامین اجتماعی تحقق پیدا کند.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به جایگاه کار و کارگر در منظومه تعالیم دینی، افزود: نگاهی به گذشته تاریخی و قوانین مرتبط با سازمان تامین اجتماعی نشان می‌دهد که در صورت حمایت‌های لازم، این نهاد عمومی غیردولتی می‌تواند مستقلاً بار بخش بزرگی از وظایف و دغدغه‌های دولت را بر دوش بکشد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان، منابع سازمان تامین اجتماعی را مصداقی بارز از حق‌الناس نامید که باید در خدمت تامین حقوق، نیاز‌ها و خصوصاً امور پزشکی و درمانی صاحبان اصلی این سازمان باشد.

اسماعیلی وجود ۷۰ بیمارستان و ۳۵۰ دی کلینیک و پلی‌کلینیک در این سازمان را سرمایه‌ای ارزشمند دانست و گفت: مهم‌تر از این، حضور کادر بیمه‌ای و درمانی برجسته، با تجربه و مسلط بر دانش روز و نیز تجهیزات پزشکی پیشرفته‌ای است که باید مورد حمایت بیشتری قرار بگیرند تا پاسخگوی نیاز بهداشتی و درمانی حدود ۴۰ میلیون نفر بیمه‌شده باشد.

این استاد دانشگاه تهران، بر ارتقای جایگاه اجتماعی بازنشستگان تاکید کرد و گفت: تکریم آنان یک وظیفه ملی و دینی است و این تکریم باید هم در زمینه تامین نیازهای مادی و متناسب با شرایط اقتصادی جامعه باشد و هم در زمینه منزلت اجتماعی آنان؛ چراکه ارتقای جایگاه بازنشستگان بهترین راه برای تشویق جوانان به کار و تلاش بیشتر در جهت پیشرفت و آبادانی کشور است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز