خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده :

فاصله ۷۲ درصدی دسترسی زنان و مردان به مشاغل مزد و حقوق بگیری

asdasd
کد خبر : ۳۴۶۸۰۴

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده گفت: نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که در سال ۹۳، مردان ۸۶ درصد و زنان تنها ۱۴ درصد از تمام مشاغل کارگری و کارمندی (مشاغل مزد و حقوق بگیری) را در کشور اشغال کرده‌اند.

«وحیده نگین» در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب افزود: وضعیت دسترسی زنان و مردان به مشاغل مزد و حقوق بگیری را ناعادلانه خواند.

وی در عین حال به مقایسه سهم مزد و حقوق بگیری زنان در ایران با منطقه جنوب آسیا پرداخت و گفت: در ایران زنان از سطح سواد و تخصص بالاتری در مقایسه با متوسط جنوب آسیا برخوردارند اما سهم آنان از اشتغال مزد و حقوق بگیری به میزان قابل توجهی کمتر از این سهم در منطقه جنوب آسیا است.

نگین افزود: در جنوب آسیا زنان حدود ۲۲ درصد از تمام مشاغل مزد و حقوق بگیری را در اختیار دارند، اما در ایران این سهم همانگونه که اشاره شد ۱۴ درصد است.

 مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه «نسبت مزدبگیری مردان در ایران در مقایسه با زنان بسیار بیشتر است»، افزود: آمارهای رسمی نشان می‌دهند که نسبت جنسی مزد بگیری کشور در سال گذشته، ۵۷ و ۵ دهم درصد بوده است. براین اساس به ازای هر یکصد زن مزد و حقوق بگیر در سال ۹۳، ۵۷۵ مرد در کشور، مزد و حقوق بگیر بوده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز