خبرگزاری کار ایران

صبح امروز اتفاق افتاد:

تجمع کارگران پست های فشار قوی برق مقابل سازمان مدیریت

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۳۷۵

صبح امروز نزدیک به 300 نفر از کارگران شرکت‌های برق منطقه‌ای استانهای مختلف کشور در مقابل ساختمان سازمان مدیریت و برنامه ریزی تجمع کردند.

اعضای شورای کارگران پست‌های فشار قوی در خصوص علت برپایی این تجمع صنفی به ایلنا گفتند: حدود ۴۷۰۰ کارگر متخصص هستیم که در شرکت‌های برق منطقه‌ای سراسر کشور در کاری سخت و زیان آور را انجام می‌دهیم و با وجود مستمر بودن این حرفه هنوز رتبه بندی مشاغل در مورد ما اجرایی نمی‌شود.

معترضان با اشاره به تاکیدی که در قانون کار برای اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در مشاغل تخصصی شده است خواستار اجرای این بخش از مقررات قانون کار شدند و در عین حال از اینکه هنوز وضعیت استخدامیشان در مقابل شرایط همکاران تازه استخدام شده پیمانی آن‌ها مشخص نیست انتقاد کردند.

این گروه از کارگران معترض با یادآوری اینکه یکی از مطالبات آن‌ها تبدیل وضعیت از قراردادی به دائمی است از عدم امنیت شغلی گلایه کردند افزودند: سال‌ها قبل به عنوان اپراتور شرکتی در این مجموعه کارکردیم و در سالهای پایانی دهه ۸۰ پس از برگزاری تجمع‌های صنفی متعدد توانستیم از مصوبه دولت وقت استفاده کرده و وضعیت استخدامی خود را به قرارداد مستقیم تبدیل کنیم.

معترضان با یادآوری اینکه مسئولان وزارت نیرو درسال ۹۲ اقدام به جذب نیروی پیمانی از طریق آزمون استخدامی کردند؛ افزودند: در این استخدام‌ها هیچ امتیازی برای آن‌ها و همکارانشان که نزدیک به ۱۵سال سابقه کار در شرکت نیرو را دارند در نظر گرفته نشد.

این کارگران در عین حال از وضعیت نامعلوم قراردادهای شغلی خود در سال آینده ابراز نگرانی کردند و افزودند: خبرهایی شنیده‌ایم که قرار است از سال آینده اپراتورهای فشار قوی، جزء نیروهای حجمی محسوب بشوند و این مساله بر نگرانی ۴۷۰۰ کارگر متخصص افزوده است.

این فعالان صنفی با اشاره به ماده ۳۲ قانون خدمات کشوری مبنی بر اینکه مشاغل حاکمیتی قابلیت خصوصی سازی ندارند افزودند: از قرار معلوم قرار است از سال آینده بر اساس یک برداشت ناصحیح و غیر قانونی از اصل ۴۴ قانون اساسی، پای پیمانکاران به پست‌های فشارقوی باز شده و خدمات اپراتوری به بخش خصوصی واگذار شود.

این کارگران در ماههای گذشته نیز تجمعاتی مقابل مجلس ترتیب داده بودند که از قرار معلوم، تا کنون مطالبات صنفی آن‌ها برآورده نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز