خبرگزاری کار ایران

با موضوع گنجاندن مطالبات تأمین اجتماعی در برنامه ششم؛

مدیران ستادی و استانی تامین اجتماعی تشکیل جلسه دادند

asdasd
کد خبر : ۳۳۱۰۶۳

نشست مدیران ستادی و استانی سازمان تأمین اجتماعی با موضوع بررسی مواد مرتبط با تأمین اجتماعی در برنامه ششم توسعه و بودجه سال آینده کشوربرگزار شد

به گزارش ایلنا در این جلسه «فرخ ملکوند» رئیس شورا و نماینده تام الاختیار سازمان تامین اجتماعی در نهادهای سیاستگذاری، تقنینی، تدوین و تصویب برنامه پنجساله ششم توسعه با بیان اینکه سال‌های ۹۵ و ۹۴ برای سازمان تأمین اجتماعی مهم است، اظهار داشت: قدمت فعالیت‌ها، رشد مستمری بگیران، قوانین اصلاحی و الحاقی خارج از محاسبات بیمه‌ای، انباشت بدهی‌های دولت و حجم بالای معافیت‌ها از مواردی است که سال‌های آینده را برای سازمان تأمین اجتماعی حساس نموده است.

وی  با اشاره به مشکلات اقتصادی تولید کنندگان و مطالبات کارگاهی به عنوان دیگر موارد کاهنده منابع سازمان تأمین اجتماعی، گفت: این موارد تعادل منابع و مصارف را به چالش می‌کشاند و از این رو درایت و هوشیاری برای مدیریت نقدینگی ضروری است.

ملکوند وظایف سازمان تأمین اجتماعی را حاکمیتی عنوان کرد و افزود: این سازمان از ارکان با ارزش نظام است و باید از همه ظرفیت‌ها برای ارتباط و تعامل موثر‌تر با دولت و مجلس استفاده شود.

وی با اشاره به برنامه توسعه ششم و بودجه سال آینده کشور اظهار امیدواری کرد با تعامل سازنده ایجاد شده بین سازمان تأمین اجتماعی و مجلس شورای اسلامی، مواد قانونی مرتبط با سازمان با توجه به مصالح بیمه شدگان در مسیر توجیه و تصویب قرار گیرد.

ملکوند ادامه داد: البته مدیران استانی هم در این مسیر و فرآیند پرنشیب و فراز سازمان را همراهی نموده و با تعامل مناسب با نمایندگان محترم استانی و افراد تأثیرگذار و مجامع مختلف ذی‌صلاح کمک و همکاری لازم را خواهند داشت.

همچنین در این جلسه معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه در آستانه ارائه بودجه سال ۹۵ و برنامه ششم توسعه کشور از سوی دولت به مجلس هستیم، گفت: تلاش می‌کنیم در بررسی بودجه و برنامه‌ها، با تعامل و همفکری با نمایندگان مجلس از منافع بیمه شدگان صیانت شود.

عبدالرحمن تاج الدین گفت: در حال حاضر تعامل و ارتباط سازمان تأمین اجتماعی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سطح مناسب و قابل قبولی است.

وی تصریح کرد: ادبیات سازمان و نمایندگان مجلس بر اساس مصالح و صیانت از اموال بیمه شدگان و توجه به درآمد و هزینه این سازمان است.

تاج الدین با بیان اینکه تعامل با شرکای اجتماعی و توجه به منافع آن‌ها برای این سازمان بسیار مهم است، گفت: سازمان تأمین اجتماعی در کمیسیون‌های تخصصی برای ارائه نظرات حضور دارد.

در ادامه رضا امینی، مشاور مدیرعامل و مدیرکل امور استانهای سازمان تأمین اجتماعی نیز گفت: برنامه ششم توسعه کشور و بودجه سال ۹۵ برای تمامی سازمان‌های بیمه گر مهم است.

وی افزود: در سال‌های گذشته تعهدات جدید به سازمان‌های بیمه گر تحمیل می‌شد که تعادل منابع و مصارف آن‌ها را به خطر می‌انداخت اما درحال حاضر در تصویب قوانین مربوط به سازمان تأمین اجتماعی، این سازمان نیز مشارکت و همفکری دارد.

امینی اظهار داشت: برای اولین بار موقعیتی فراهم شد تا از طریق فضای مجازی نظرات مدیران استان‌ها در مسائل مرتبط با سازمان در برنامه ششم توسعه کشور اخذ شود.

مشاور مدیرعامل و مدیرکل امور استان‌ها خاطر نشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی با دارا بودن نیروی عظیم سرمایه انسانی و مدیران توانمند اهداف استراتژیک سازمان را پیاده می‌سازد.

در این جلسه برخی از مدیران استانی سازمان تأمین اجتماعی نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در رابطه با وضعیت سازمان در برنامه ششم توسعه و بودجه سال آینده کشور پراختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز