خبرگزاری کار ایران

توضیحات کارفرمای پویا غرب در مورد یک خبر

asdasd
کد خبر : ۳۲۷۸۷۷

مدیر عامل پویا غرب در پایان گفت: من سرباز این کشور هستم آن هم در عرصه صنعت وکارآفرینی، با عشق با خلاقیت در راه اعتلای این مرز و بوم گام برداشته و برخواهم داشت به امید روزی که تمامی کارافرینان و کارگران دست در دست یکدیگر نام ایران را بیش از پیش جاودانه سازند.

شهریار پرویزی مدیر عامل شرکت پویا غرب درباره مشکل کارگران سابق شرکت پویا غرب و تکذیب گفته های کارگران در گفتگو با ایلنا گفت: در ابتدای راه اندازی خط تولید کارخانه مشکلاتی پیش رو داشتیم، در‌‌ همان زمان با خدای خودم عهد بستم اگر گره از مشکل باز شود در پاسخ به تلاش بی‌وقفه کارگران و همکاران برای آن‌ها مسکن بسازم. در این راستا در سال ۸۱ زمینی را از مسکن و شهر سازی برای اجرای نیت خود خریداری نمودم.

پرویزی بیان نمود: در ابتدا با هزینه شخصی خود شروع به ساخت مجتمع نمودم و تا مرحله‌ای کار پیشرفت که خانه‌ها به مرحله سفت کاری رسید و با مشارکت بانک صادرات وام مشارکتی جهت تکمیل اخذ شد. بعد از تکمیل شدن کامل ساختمان‌ها بررسی سه سوال زیر را جهت واگذاری منازل و تصمیم گیری نهایی از مدیران خود خواستار شدم

۱-ارزش فعلی منازل

۲- توانمندی مالی کارگران محترم

۳- میزان وام پرداختی بانک جهت مسکن

پس از بررسی توسط مدیر ان وقت پاسخ چنین بود:

۱-ارزش فعلی مسکن‌های ساخته شده ۶۰۰ میلیون ریال است

۲-توانمندی کارگران با توجه به خانه‌هایی که در حال حاضر رهن کرده‌اند ۸۰ الی ۱۲۰ میلیون ریال می‌باشد.

۳- میزان وام پرداختی بانک به منظور ساخت مسکن ۲۰۰ الی ۲۱۰ میلیون ریال می‌باشد.

با توکل به خداوند متعال و در نظر گرفتن وظیفه اخلاقی، انسانی خانه‌های ساخته شده ۳۰۰ میلیون ریال یعنی نیمی از ارزش روز بازار درآن برهه قیمت گذاری شد و طبق توافق مکتوب با کارگران مقرر گردید که با آورده ۱۰۰ میلیون ریالی خانه‌ها تحویل شود و ۲۰۰ الی ۲۱۰ میلیون ریال باقیمانده نیز به صورت اقساط با نرخ بهره‌ای که شرکت با بانک صادرات مشارکت کرده بود؛ دریافت شود. در ضمن توافق شد به منظور حفظ یکپارچگی کل مجتمع، کلیه ساکنین تا ده سال از فروش و رهن منازل تحویل شده خودداری کنند و بعد از این مدت با پرداخت دیون تعهد شده صاحب سرمایه‌ای شوند.

به نقل از پرویزی: معدودی از کارگران که حتی توانایی پرداخت کل آورده اولیه یعنی حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد از ۱۰۰ میلیون ریال را نداشتند، از طریق دریافت وام، دریافت حق سنوات آینده یا مزایای موردی مساعدت شدند. در ضمن با توجه به انکه در ان زمان سیاست بانک صادرات مبنی بر عدم پرداخت وام‌های بلند مدت مشارکتی بود و نیزعزم به انجام کار توسط مدیریت گرفته شده بود با‌‌ همان شرایط بانک لیکن آسان‌تر و بدون فوت وقت با اخذ وکالت بلاعزل و دریافت سفته در وجه تضمین به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال منازل در اختیار کارگران محترم قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در عرصه صنعت و کار آفرینی خود را سرباز این کشور می دانم، افزود: با اعمال تحریم، و مشکلات اقتصادی پیش آمده در سطح کلان کشور شرکت ما نیز دچار بحران مالی و اقتصادی شد و سیاست‌های پولی و بانکی مبنی بر ضبط وثیقه‌ها توسط بانک، عملکرد شرکت را تحت الشعاع قرار داد در حالیکه بخشی از کارگران مالک با تواضع و صبوری همراه ما بوده و هستند و ما به پاس این همراهی قدر‌دان ایشان هستیم. برخی دیگر نیز بنا را بر ناسازگاری و ایجاد نگرانی بابت در رهن بانک بودن منازل مسکونی تحت مالکیتشان گذاشتند.

مدیر عامل شرکت پویا غرب تأکید کرد: از آنجا که این دوستان معترض را یاران و همراهان خود در طی این سال‌ها می‌دانستم و با وجود مشکلات فراوان مالی، اصلا به کارگرانی که اقساط را نپرداخته‌اند اعتراضی نکرده‌ام اما آن‌ها حرمت سال‌ها مراوده و دوستی را نگه نداشتند و بنای تجمع و تهمت و افترا را به کرات گذاشتند و علاوه بر تجمع‌های بی‌دلیل در مجتمع، درب کارخانه و محل فرمانداری و استانداری استان کرمانشاه پای را فرا‌تر از این گذاشته و چندین مرتبه مقابل دفتر مرکزی شرکت واقع در تهران تجمع نمودند و آنچه نباید می‌کردند کردند. این رفتارهای ناشایست در اخرین تجمع کارگران در آبان ماه به اوج رسید، از تهمت و توهین و افترا گرفته تا مسدود نمودن محل تردد کارکنان و مخل آسایش همسایگان شدند؛ تا آنجا که این تجمع ۴ روز طول کشید و با مدیر کارآفرین و خانواده ایشان که سال‌ها به این جماعت خدمت کرده بود بسیار به دور از انصاف و عدالت برخورد نمودند. این کار ناپسند تا آنجا پیش رفت که کارگران به داخل شرکت هجوم آوردند و اگر حضور نیروهای امنیتی و متفرق کردن تجمع کنندگان نبود، معلوم نبود که احساسات و هیجانات مخرب و بی‌مورد چه فاجعه‌ای می‌آفرید.

پرویزی در ضمن این گفتگو افزود: به منظور آزاد سازی اسناد ملکی کارگران از رهن بانک، اقدامات زیادی انجام شده است که بارز‌ترین آن اقدام به جایگزینی اسناد ملکی چند واحد تجاری با مجتمع ۶۴ واحدی می‌باشد که ارزش آن بسیار فرا‌تر از اسناد ملکی کارگران می‌باشد این اعتراضات و ناداوری‌ها در حالی است که در طی این مسیر نماینده کارگران گام به گام با نماینده قانونی شرکت در کلیه مراجع و سازمان‌های مربوطه حضور داشته و تلاش بی‌وقفه مدیریت را به منظورتسریع در اینجایگزینی شاهد بوده است و از کارگران خواسته شده که با توجه به زمانبر بودن مراحل قانونی و اداری کار، صبوری پیشه کنند؛ ولی در این قضیه صبوری و بردباری مشاهده نشد.

مدیر عامل شرکت پویا غرب تأکید کرد به هر ترتیب اسناد منازل را از رهن بانک خارج خواهد کرد لیکن کارگران باید بدهی وامی که از شرکت دریافت کرده‌اند را بپردازند و دیر کرد پرداخت نیز بر اساس نرخ بهره بانکی آن زمان یعنی‌‌ همان نرخ بهره‌ای که بانک صادرات از شرکت اخذ نموده است دریافت خواهد شد. در ضمن ایشان وعده دادند که با بهتر شدن شرایط اقتصادی کلان کشور و تلاش‌های انجام شده به منظور افزایش تولید و رفع مشکلات مالی بزودی شاهد رونق مجدد شرکت پویا غرب در سطح استان و کشور خواهیم بود و حتی سعی بر آن است که کارخانه دیگری راه اندازی شده و استخدام‌های مجدد به منظور افزایش تولید انجام خواهد شد. حتی مشکل سرویس ایاب و ذهاب، بیمه سخت و زیان آور و معوقات حقوق کارگران در کوتاهترین زمان ممکن رسیدگی و رفع خواهد شد.

پرویزی افزود: متاسفانه در کل کشور شاهد ضربه جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور هستیم و من نیز از این قاعده مستثنی نبوده‌ام اما کوتاه نیآمدم و انشا الله بزودی در راه توسعه و آبادانی کشور گامهای محکمتری برخواهم داشت. همانگونه که در سال‌های قبل نیز با تمامی مشکلات در راه اعتلای اقتصاد کشور تحمل پیشه کردم و شکر خدا چندین مرحله در دولتهای قبل موفق به دریافت لوح تقدیر با عناوین کارفرمای نمونه کشور، لوح مدیر کارگردوست و چندین لوح در زمینه کارآفرینی شده‌ام. طبیعی است از فشار کارگران ناراحت باشم، لیکن هدفم گرفتن دست کارگر است و این کارگران شرکت من هستند که بازوی توانای تولیدند و من قطعا صبوری‌ها، پایداری‌ها و حمایت‌هایشان را فراموش نکرده و جبران خواهم نمود. نکته‌ای نیز با کارگرانی که اعتراض، زیاده خواهی و ناسازگاری پیشه نمودند تبعاً و قطعاً چنین حرکاتی باعث دلسردی و کاهش انگیزه کارآفرینان در راستای اقدامات رفاهی فرا قانونی برای کارکنان و کارگران خواهد بود و موجب تضییع حقوق کارگران زحمت کش و بهره ور خواهد شد در ‌‌نهایت پیامدی به جز کاهش اشتغال و افزایش بیکاری نخواهد داشت.

سالکا این مجال اندک را نکند صرف انتقام کنیم / در عمل باید عشق ورزیدن گفتگو را بیا تمام کنیم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز