خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری:

احیا اقتصاد صنعتی و تقویت قوانین حمایتی مهمترین وظیفه مجلس دهم است

asdasd
کد خبر : ۳۰۹۹۱۹

یک فعال صنفی کارگری معتقد است تقویت قوانین حمایتی کار و تامین اجتماعی و سوق دادن زیر ساخت‌های اقتصادی کشور به سمت ایجاد اشتغال مولد صنعتی مهمترین انتظار کارگران از نمایندگان مجلس دهم شورای اسلامی است.

«عزیزه شریفی»، نماینده کارگران کاشی ایرانا با اعلام این مطلب به ایلنا  گفت: کارگران خواهان عدالت اجتماعی هستند و این اتفاق زمانی می‌افتد که  نمایندگان مجلس با تصویب قوانین اصولی به برقراری عدالت اجتماعی کمک کنند.

وی گفت: با این حال با وجود قوانین خوبی که از گذشته در جامعه وجود داشته است، اکنون سالهاست که برقراری عدالت اجتماعی نادیده گرفته شده و در عمل کارگران آنطور که باید از توزیع ثروت و امکانات رفاهی در جامعه سهمی نبرده‌اند.

این فعال صنفی کارگری از عقب‌ماندگی مزد، اخراج کارگران، تعطیلی کارخانه‌ها و تضعیف حمایت‌های اجتماعی به عنوان شاهد مثالی برای اثبات ادعای خود نامبرد و گفت: افرادی که در انتخابات پیشروی مجلس شورای اسلامی  می‌خواهند رای کارگران حوزه انتخابیه خود را کسب کنند باید از بطن کارگران باشند تا بتوانند به عنوان مدافع منافع جامعه کارگری از خواسته‌های صنفی آنها دفاع کنند.

وی گفت: انتظارات کارگران از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به یکی دو مورد مربوط نمی‌شود و بنابراین در مجلس دهم شورای اسلامی باید افرادی به نمایندگی از سوی کارگران انتخاب شوند که بی هیچ تعارفی مطالبات آنها را پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: شخصی که داوطلب نمایندگی کارگران است باید به مناسابت اقتصادی ایران و نجوه اجرای مقررات کار و تامین اجتماعی اشراف کامل داشته باشد و علاوه برآن برای بیان و پیگیری خواسته‌های صنفی کارگران شهامت و پتشکار کافی را داشته باشد.

شریفی خاطر نشان کرد: نماینده کارگران نباید بجز جامعه کارگری به حزب و جناحی وابسته باشد چون اگر به جایی غیر از جامعه کارگری وابسته باشد در موقع پیگیری مطالبات کارگران ناچار می‌شود طبق نظر آن‌ها عمل کند و مشکلات کارگران را فراموش کند.

وی از مسکوت ماندن طرح‌هایی که در مجلس گذشته برای ساماندهی قراردادهای موقت کار و پیمانکاری در مجلس مطرح شده بود به عنوان شاهد مثال یاد کرد و افزود: اگر تعداد کرسی نمایندگان کارگری در مجلس افزایش یابد، می‌توان امیدوار بود تصویب قوانینی که به نفع جامعه کارگری است با قدرت بیشتری انجام شود.

نماینده کارگران کاشی ایرانا گفت: همانگونه که تعداد نمایندگان شهر‌ها و استان‌ها بر اساس جمعیت آنهاست، اگر تعداد کارگران در ایران محاسبه و تخمین زده شود و بر اساس فراوانی و گستردگی جامعه کارگری، تعداد نماینده مشخص شود قطعا تعداد نمایندگان کارگری در مجلس دهم افزایش می‌یابد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز