خبرگزاری کار ایران

در شورایعالی حفاظت فنی انجام شد:

تصویب اصلاح آیین نامه مشاورین حفاظت فنی و خدمات ایمنی

asdasd
کد خبر : ۳۰۳۹۳۱

مدیرکل بازرسی کار از تصویب اصلاح آیین نامه مشاورین حفاظت فنی و خدمات ایمنی در نشست شورای عالی حفاظت فنی خبر داد .

به گزارش ایلنا، «محمد اصابتی» مدیرکل بازرسی کار و دبیر شورایعالی حفاظت فنی اظهار داشت: آیین نامه مشاورین حفاظت فنی و خدمات ایمنی مصوب6 تیرماه 1386 شورایعالی حفاظت فنی و دستورالعمل اجرایی آن پس از طی سه سال کار بررسی و کارشناسی توسط کارگروه های عمومی و تخصصی و طرح در جلسات متعدد شورایعالی حفاظت فنی سرانجام در تاریخ 16/6/1394 توسط اعضای شورای مذکور مورد اصلاح و بازنگری و تصویب قرار گرفت .

وی افزود : این آیین نامه در راستای پیاده سازی سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و تبدیل دولت عامل به دولت سیاست گذار، برنامه ریز و حمایت گر و ناظر و کاهش تصدی گری دولت از امور غیرحاکمیتی در حوزه ایمنی تدوین گردیده است.

 وی گفت: پس از برگزاری چهار دوره آزمون قریب به 1050 نفر مشاور ایمنی کار با تحصیلات دانشگاهی حداقل لیسانس تخصصی در کارگاه های مشمول قانون کار مشغول فعالیت می باشند .

اصابتی گفت :از جمله مزایای آیین نامه بازنگری شده  می توان به افزایش اشتغال فارغ التحصیلان رشته ایمنی در زمینه فعالیت، جدا سازی زمینه کاری ایمنی بالابرها و جرثقیل ها و لیفتراک ها از زمینه کاری ارائه سیستم ها  و راه حل های ایمنی در محیط کار، اضافه کردن  موضوع بررسی، مشاوره و ارزیابی تهویه صنعتی، ارائه شرح شغل تمام زمینه های فعالیت در آیین نامه، ادغام شدن دستورالعمل با آیین نامه و پررنگ شدن حضور نمایندگان کارگر و کارفرما در ارکان و تشکیلات مندرج در آیین نامه وهمچنین تاسیس موسسات حقوقی اشاره کرد .

دبیرشورایعالی حفاظت فنی اظهارداشت : امید است با ابلاغ و اجرایی شدن این آیین نامه گام های موثر تری در کاهش حوادث ناشی از کار ایمنی سازی محیط کار، و در نهایت افزایش صیانت از نیروی انسانی و منابع مادی کشور برداشته شود .

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز