خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر طبس:

دستمزد کارگران شاغل در طبس با تاخیر پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۰۳۵۶۲

دبیر خانه کارگرطبس اعلام کرد: حقوق دست کم هفت هزار کارگر شاغل در بخشهای تولیدی، معدنی و خدماتی منطقه طبس با ۲ تا ۴ماه تاخیر پرداخت می‌شود.

 «غلام رضا محمدی» با انتقاد از ادامه روند رکودی بازار اشتغال در شهرستان طبس به ایلنا گفت: شهرستان طبس دارای معادن و و احد‌های تولیدی بزرگ و کوچک زیادی است که کارگران آنان با دو تا ۴ ماه حقوق معوقه در این شهرستان‌ها فعالیت معدنی و صنعتی دارند.

محمدی با بیان اینکه شهرستان طبس با توجه به وسعت محدوده بازرسی کار، فاقد امکانات بازرسی از کارگاه‌هاست و از نظارت مسئولان پایتخت نشین دور مانده است، گفت: از آنجایی که فرصت شغلی در این منطقه از کشور بسیار محدود است، کارگران شاغل ترجیح می‌دهند با شرایط تحمیل شده از سوی کارفرمایان دولتی و خصوصی کنار بیایند.

به گفته این فعال کارگری، در حال حاضر تعداد قابل توجهی از کارگران بومی منطقه طبس کارگر نهادهایی همچون شهرداری‌، معادن زغال سنگ و… هستند که مدیران این نهاد‌ها به دلیل نداشتن منابع مالی کافی حقوق کارگران خود را با تاخیر پرداخت می‌کنند.

دبیر خانه کارگر طبس با ذکر نمونه‌ای یاد آور شد: ۱۵۰ کارگر پیمانی  شاغل در شهرداری طبس طی ۳ ماه  گذشته حقوق نگرفته‌اند، علاوه بر آن، به تازگی مطالبات مزدی کارگران قرارداد مستقیم شهرداری طبس نیز با مشکل روبرو شده است.

او با بیان اینکه بودجه اختصاصی دولت به شهرستان طبس در مقایسه با سایر استان‌ها چندان متناسب به‌نظر نمی‌رسد در ادامه اظهار داشت: کافی نبودن منابع مالی استان خراسان جنوبی وبه تبع آن شهرستان طبس علاوه بر تاخیر در پرداخت حقوق به سوابق بیمه‌ای کارگران این مناطق نیز آسیب وارد کرده است.

محمدی اضافه کرد: سالانه بسیاری از کارگران شاغل در منطقه طبس، به سن بازنشستگی می‌رسند اما با وجود مشکلاتی که در زمینه سوابق بیمه‌ای این کارگران وجود دارد سال‌ها از زمان بازنشستگیشان می‌گذرد اما هنوز امکان بازنشسته شدن ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز