خبرگزاری کار ایران

وضعیت نامشخص پرداخت بیمه بیکاری به کارگران کشتی‌های سوخته بندر دیر

asdasd
کد خبر : ۲۸۶۴۲۶

رئیس شورای اسلامی کار بندر دیر می‌گوید: در نتیجه حادثه آتشسوزی که روز گذشته در اسکله اصلی این بندر اتفاق افتاد تا حدود 160 کارگر کشتی کار خود را از دست داده‌اند.

«عباس پولادی» با اعلام این خبر یادآور شد: عصر روز گذشته  17 فروند لنج ماهیگری و باربری بر اثر وقوع آتشسوزی در بندر «دیر» سوختند.

وی افزود: هنوز بصورت رسمی دلیل وقوع این حادثه اعلام نشده است اما در حالی حاضر تمامی کارگرانی که بصورت مستقیم بر روی این لنج‌ها کار می‌کردند بیکار شده‌اند.

وی افزود: از مجموع لنج‌های آتشگرفته 12 فروند ویژه صیادی و 5 فروند ویژه بابربری بودند که متاسفانه به دلیل وزش باد تمامی آنها بصورت 100 دچار سوختگی شده‌اند.

این مقام مسئول بندر دیر ادامه داد: در شرایط عادی بصورت متوسط در هر لنج باربری و صیادی به ترتیب تعداد 8 و 10 کارگر مشغول کارند.

رئیس شورای اسلامی بندر دیر افزود: با توجه به نزدیک شدن فصل برداشت میگو بیشتر لنج‌های صیادی آتش گرفته در حال آماده شدن برای این فصل بودند که این حادثه اتفاق افتاد.

وی افزود: از قرار معلوم تمامی کارگرانی که در استخدام این لنج‌ها بودند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند اما با توجه به شرایط خاصی که برای بیمه شده آنها خصوصا کارگران صیاد وجود دارد هنوز مشخص نیست که به همه این کارگران بیمه بیکاری تعلق بگیرد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز