خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران بازنشسته سهام دار ایران پوپلین رشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۲۳۶

کارگران بازنشسته سهامدار کارخانه ایران پوپلین رشت صبح امروز (۱۳ اسفند ماه) همزمان با ورود مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی به کارخانه و هیات همراه با تجمع مقابل درب ورودی این واحد صنعتی خواستار روشن شدن وضعیت سهام خود شدند.

جمعی از کارگران بازنشسته ایران پوپلین رشت که در تجمع امروز حضور داشتند، به ایلنا گفتند: همزمان با ورود مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی به عنوان سهامدار کل و هیات همراه، کارگران با تجمع در محدوده ورودی ساختمان کارخانه خواستند، صدای اعتراض‌شان را به گوش مسئولان برسانند.

کارگران بازنشسته  با بیان اینکه خواسته اصلی کارگران سهامدار ایران پوپلین مشخص شدن وضعیت سهام کارخانه و سود معوقه (بلند مدت) است، افزودند: در سال ۶۷ سهام کارخانه ایران پوپلین (تولید کننده انواع پارچه‌های پیراهنی، روپوشی، چادری، ملحفه‌ای و پرده‌ای) که به عروس نساجی شهرت داشت با حدود ۲ هزار کارگر از سوی وزارت صنایع دولت وقت در میان خریدار بخش خصوصی، دولتی و بیش از ۱۱۶۱ کارگری که آن زمان در این واحد تولیدی مشغول کار بودند، تقسیم شده است.

این سهامداران جزء با بیان اینکه خواسته اصلی ما از مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی تعیین تکلیف سهام و پرداخت سهام کارگران و پرداخت سود ۳۰ سال گذشته آن است، افزودند: هر موقع برای دریافت سود اقدام می‌کنیم، جدا از اعتراض مدیریت کارخانه ایشان در پاسخ به سوال ما می‌گوید، طی ۳۰ سال گذشته کارخانه ایران پوپلین سودی نداشته و متضرر بوده است.

معترضین با بیان اینکه بیش از ۳۲ سال است که سهامدار این کارخانه محسوب می‌شوند با این حال تاکنون (غیر از دو سال اول)، وجهی به عنوان سود سهام دریافت نکرده‌ایم در ادامه افزودند:  طی سال‌ها پی گیری اعضای هیئت مدیره ایران پوپلین و سهامداران کل پاسخ منطقی در پیگیری سهامداران جزء (کارگران) و مدعی‌اند، تولید دراین واحد سالهاست صرفه اقتصادی نداشته وحتی میلیاردها تومان زیان انباشته داشته است و بنابراین سودی حاصل نشده است که بخواهند به سهامداران جزء پرداخت کنند.

این کارگران بازنشسته در ادامه تصریح کردند: طی سالهای گذشته کارگران سهامدار تلاش زیادی برای تعیین تکلیف سهام خود از مسئولان کرده‌اند اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است. درتجمع امروز مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی توجهی به اعتراض سهامدران نداشت. در عین حال مدیر عامل شرکت نگاه پویا با عنوان مجری کارخانه با مشاهده تجمع اعتراضی کارگران در جمع اعتراضی کارگران حاضر شد و پس از شنیدن سخنان نمایندگان کارگری پیرامون برنامه هایی که برای  توسعه وتولیدآن نساجی ایران پوپلین در نظر گرفته شده سخنرانی کرد که قابل توجیه نبود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز