خبرگزاری کار ایران

۱۲۰ دستاورد صندوق کشوری رونمایی شد؛

برنامه‌های صندوق برای خروج از بحران ورشکستگی: امضای ۴۷ تفاهمنامه

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۱۵۳

حضور مجموعه‌های صندوق برای حل بحران‌های کشور

مراسم رونمایی از ۴۷ تفاهمنامه و ۱۲۰ دستاورد مجموعه‌های صندوق کشوری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز نشست آیین رونمایی از ۱۲۰ عنوان از مجموعه خدمات و دستاوردهای نوین صندوق بازنشستگی کشوری در محل کتابخانه ملی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، وزیر تعاون و مدیران این مجموعه برگزار شد.

در ابتدای این نشست، مدیرعامل هلدینگ صبا انرژی از شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی کشوری به دستاوردهای این مجموعه در جذب سرمایه‌گذاری جدید اشاره و بازدهی و سوددهی مجموعه‌های جدید را مثبت ارزیابی کرد.

در ادامه محمود خانی (مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا) با اشاره به ۴۷ تفاهمنامه میان بخش‌های مختلف هولدینگ‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری تابعه صندوق بازنشستگی کشوری گفت: ما بالغ بر ۴۰ عنوان فعالیت سرمایه‌گذاری در مجموعه آتیه صبا داریم که مهمترین آن سرمایه‌گذاری روی تولید صنایع شیر و همچنین تلاش برای خودکفایی راهبردی در حوزه تولید شیرخشک بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی در حوزه انبارداری و حمل و نقل، از توسعه این بخش از هولدینگ‌های تابعه صندوق بازنشستگی خبرداد.

در ادامه این نشست، مهدی مسکنی (مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری) ضمن اشاره به دستاوردهای این صندوق‌ در دولت سیزدهم، اظهار کرد: ما از ابتدای دوره جدید مدیریتی این صندوق این پرسش مطرح بود که آیا ما باید صندوق بازنشستگی کشوری را بسته در نظر بگیریم و عمر آن را تمام شده بدانیم و صرفا تا زمان تمام شدن بازنشستگانش صبر کنیم؟ یا راه اصلاح را در پی بگیریم؟ خروجی برخی تصمیمات خودکشی صندوق بود.

وی افزود: ما که نگاه جهادی و ایثارگری را داریم، پدیده سالمندی را تهدید نمی‌بینیم بلکه فرصت می‌دانیم و لذا می‌توان مقوله بازنشستگی را مدیریت کرد و این صندوق را بسته درنظر نگرفت. آنجا که دولت تصمیم گرفت برای امنیت غذایی تصمیم به توزیع شیر مدارس گرفت، ما با کار جهادی در مجموعه تولید لبنیات پای کار آمدیم. مجموعه فولاد اکسین در اساسی‌ترین نیازهای کشور به میدان آمد. برای حل مشکل نهادهای دامی و توزیع دام در جنوب، مجموعه دام و طیور فارس ما در شرکت‌های تابعه وارد شد.

مسکنی با اشاره به انواع خدمات شرکت‌های هواپیمایی آسمان و چابهار در اوج دوره افزایش قیمت‌ها، گفت: تمام شرکت‌های تابعه صندوق کشوری در برهه‌های حساس به کمک دولت آمدند. پس بحران صندوق‌های بازنشستگی و بازنشستگان تهدید کشنده نیستند بلکه برای ما فرصت هستند. بازنشستگان ما خود فرصت ما هستند و قابل استفاده هستند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی با اشاره به گردش مالی ماهیانه ۲۳ همتی شرکت‌های تابعه صندوق کشوری گفت: با حمایت و هدایت رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توانستیم تعریف جدیدی از بازنشستگی بدهیم و در کنار حفظ رفاه آنان، از ظرفیت این عزیزان در مدیریت مجموعه‌ها استفاده کنیم و این روند ادامه دارد.

وی در پایان با اشاره به عقد ۴۷ تفاهمنامه میان مجموعه‌های تابعه صندوق‌ بازنشستگی کشوری برای هم افزایی و کمک به یکدیگر برای سوددهی و بهره‌‌وری بیشتر در این مدت گفت: ما تلاش داریم تا با حمایت بخش خصوصی و واگذاری بورسی بخشی از سهام‌های شرکت‌های تابعه، بهره‌وری را به جای بنگاه‌داری ترویج کنیم.

در پایان این نشست صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن رونمایی از ۱۲۰ دستاورد و خدمت صندوق کشوری، از مجموعه‌های این صندوق و تلاش‌های مدیران آن تقدیر به عمل آورد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز