خبرگزاری کار ایران

ارجاع پرونده دیون ۱۹ هزار میلیارد تومانی دولت به نانوایان به کمیسیون تلفیق مجلس

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۷۲۷

نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، با ارجاع بند الحاقی تبصره (۱) ماده واحده این لایحه درباره نانوایان موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، صبح امروز (یکشنبه یکم بهمن) با اعلام هیات رئیسه مجلس پرونده دیون ۱۹ هزار میلیارد تومانی دولت به نانوایان به کمیسیون تلفیق مجلس ارجاع شد. 

نمایندگان مردم در مجلس موضوع هزینه‌های پرداخت شده از محل منابع داخلی بانک سپه بابت یارانه جبرانی نانوایان تا پایان سال ۱۴۰۲ که مطابق اسناد بانک سپه به تأیید وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌رسد، را به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند. 

نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، با تشخیص رئیس جلسه با ارجاع بند الحاقی تبصره (۱) ماده واحده این لایحه موافقت کردند. 

در بند الحاقی ارجاعی تبصره (۱) ماده واحده آمده است؛ هزینه‌های پرداخت شده از محل منابع داخلی بانک سپه بابت یارانه جبرانی نانوایان تا پایان سال ۱۴۰۲ که مطابق اسناد بانک سپه به تأیید وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌رسد، بدهی دولت به بانک سپه محسوب می‌شود. دولت موظف است نسبت به تسویه این دیون در سال ۱۴۰۳ تا سقف ۱۸ هزار میلیارد تومان از طریق انتشار اوراق، واگذاری سهام و تسویه از محل واگذاری انواع گواهی سپرده کالایی نفت خام، میعانات گازی و انواع سوخت مایع اقدام کند.

همچنین طبق این بند تکلیف شده است که دولت بابت یارانه جبرانی نانوایان در سال ۱۴۰۳ ردیف مشخصی تا سقف ۱۹ هزار میلیارد تومان در ردیف مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها منظور تا از طریق بانک عامل به حساب نانوایان پرداخت کند.

دولت از محل بودجه خود برای جبران کسری نانوایانی که آرد یارانه‌ای مصرف می‌کنند، تعهد قانونی دارد تا زیان‌های درآمدی این صنف را جبران کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز