خبرگزاری کار ایران

تعطیلی شرکت کانادایی بهره‌بردار معدن در پاناما به دلیل اعتراض کارگران/ ایمنی رعایت نشده

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۷۷۱

شرکت کانادایی فرست کوانتوم در بیانیه‌ای نسبت به تعطیلی فعالیت معادن تحت پوشش این شرکت در پاناما به دلیل مسائل ایمنی عمیقاً ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از رویترز، دولت پاناما با بستن یک مجموعه معدن فعال این کشور که تحت بهره‌برداری یک شرکت کانادایی به‌نام «فرست کوانتوم» است، فعالیت این مجموعه را به دلیل عدم رعایت ایمنی متوقف کرد.

شرکت کانادایی فرست کوانتوم در بیانیه‌ای نسبت به تعطیلی فعالیت معادن تحت پوشش این شرکت در پاناما به دلیل مسائل ایمنی عمیقاً ابراز نگرانی کرده است. 

بسته شدن این معدن پس از اعتراض کارگران این شرکت در اعتراض به فقدان ایمنی رخ داده است. این اعتراض و اعتصاب کارگران که در روز جمعه برگزار شد،‌ موجب شد تا به حکم دادگاه عالی پاناما، فعالیت این معدن موقتاً ممنوع شود.

اتحادیه کارگران معدن کوبر پاناما در اوایل این هفته نسبت به عدم رعایت اصول ایمنی در طرح جدید بهره‌برداری از این معدن اعتراضاتی را به صورت محدود آغاز کرده بود.

در ماه جاری میلادی، دادگاه عالی کشور پاناما قرارداد جدید این شرکت بهره‌بردار را مغایر با قانون اساسی پاناما در حوزه روابط کار و ایمنی کارگران دانسته و اعلام کرده بود که فعالیت این شرکت طبق قرارداد جدید بیش از بیست ماده قوانین کار، قانون اساسی و قانون مدنی این کشور را نقض می‌کند.

هنوز تجهیزات و کارگران در محل این معدن حضور دارند و تعطیلی شرکت باعث نشده تا تجهیزات از محل کار به جای دیگر منتقل شوند.

این شرکت کانادایی در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «ایمنی کارکنان، امنیت زندگی ساکنین همسایه معدن و حفاظت از محیط زیست از اولویت‌های ماست.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز